• يکشنبه ٢٦ بهمن ١٣٩٩-٠٩:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٧١٥
محسن هاشمی در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورا؛

در سال 99 تراکم فروشی و فروش طبقات اضافی را به صفر رساندیم/ اگر مردم در رنج باشند همه بازنده ایم

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شرایط فعلی همه مسئولان، دستگاهها و رسانه ها باید بدون در نظر گرفتن مسایل سیاسی و انتخاباتی همراهی کنند تا بتوانیم امید را نسبت به آینده و کارآمدی نظام در جامعه حفظ کنیم چرا که اگر مردم در رنج باشند همه بازنده ایم به مصاحبه روز گذشته شهرد ار تهران اشاره کرد و گفت: به صفر رساندن تراکم فروشی، کاهش تعداد پرسنل ، جلوگری از تخریب باغات و بناهای ارزشمند، مناسب سازی معابر و اماکن برای معلولان و تلاش در جهت ایمن سازی گود های رها شده و ساختمان های نا ایمن از جمله مسایلی است که در این دوره مدیریت شهری رخ داده که متاسفانه چنین خبر های خوبی در رسانه ملی سانسور می شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورا با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رجب گفت: فرارسیدن ماه معنوی رجب را گرامی می داریم، این ماه، فرصتی برای بازگشت به خود و اصلاح معایب و انحرافات درونی توسط انسان است تا آماده ضیافت الهی در ماه رمضان گردد.

وی ادامه داد:  متاسفانه در روزهای اخیر بازهم شاهد سرزدن رفتارهای مغایر با معیارهای اخلاقی و انسانی و سیاسی از سوی برخی اشخاص وگروهها بودیم. توهین و عبور از مرزهای ادب و اخلاق، از سوی هرکس و در هرجایگاهی زیبنده نیست اما اگر بصورت سازماندهی شده و با اهداف سیاسی صورت بگیرد، نگران کننده تر است چرا که از سطح یک خطای فردی خارج می شود. امیدوارم با توجه نظرات مقام معظم رهبری به این گونه خطاهای غیر اخلاقی رسیدگی شود و نتیجه نیز به مردم اعلام شود.

رییس شورای شهر تهران افزود: تاسف بار تر از این اقدام، فراهم آوردن بستر برای عمیق تر شدن شکاف ملت و حاکمیت، توسط برخی جریانات و مسئولان قبلی است تا از آن به نفع خود بهره برداری کنند و از ساده دلی برخی از اقشار نیز در این جهت سواستفاده می شود و کسانی که خود بیشترین نقش را در تعمیق این شکاف داشتند امروز به فرافکنی و سواستفاده از آن مشغولند.

محسن هاشمی گفت: باید توجه داشته باشیم در موقعیت فعلی، تحمل فشارهای اقتصادی برای اکثریت جامعه، بسیار سخت و طاقت فرسا شده و مردم همه مسئولان را در برابر مشکلات پاسخگو می دانند و نمی توان در این شرایط جزیره ای عمل کرد و مشکلات را به گردن یک نفر یا یک دستگاه و قوه انداخت.

هاشمی یاد آور شد: همه مسئولان، دستگاهها و رسانه ها باید در این شرایط در جهت بهبود شرایط اقتصادی مردم و بدون در نظر گرفتن مسایل سیاسی و انتخاباتی همراهی کنند تا بتوانیم امید را نسبت به آینده و کارآمدی نظام در جامعه حفظ کنیم و تصور نکنیم با فشار وارد کردن به مردم، کسی در داخل نظام برنده خواهد شد، اگر مردم در رنج باشند، همه بازنده ایم.

محسن هاشمی در ادامه با اشاره به مصاحبه دیروز پیروز حناچی شهردار تهران گفت: لازم است که اشاره ای هم به مصاحبه دیروز شهردار محترم تهران داشته باشم که متاسفانه با وجود مطالب مهمی که در آن وجود داشت از سوی رسانه ملی سانسور شد.

وی ادامه داد: در این مصاحبه نکاتی بیان شد که باید به آن پرداخته شود. نخستین دستاوردی که دکترحناچی به آن اشاره کرد، توقف دورباطل تراکم فروشی و مگاپروژه های تبلیغاتی در شهر بود، ما در طول دهه های گذشته شاهد بودیم که شهرفروشی وتراکم فروشی بصورت بی رویه صورت می گرفت و با بخشی از منابع آن، پروژه های بزرگ وغیرضروری فعال می شد که در این دوره این شهر فروشی متوقف شد ودر سال 1399، طبقه های اضافی در تهران به صفر رسید در حالیکه در گذشته سالانه دوهزار طبقه مازاد واگذار می شد.

وی ادامه داد: همچنین از فربه شدن بدنه شهرداری جلوگیری شد و تعداد پرسنل که در گذشته همواره افزایش می یافت در این دوره از 70 هزار به کمتر از 60 هزار رسید و تا پایان دوره به حدود 55 هزار نفر می رسد و در کنار آن پرسنل پیمانکار شهرداری که بخشی از آن صوری بودند نیز کاهش قابل توجهی یافته است.

وی افزود: مدیریت شهرداری توانست از تخریب بناهای ارزشمند تاریخی وباغات در این دوره تاحد زیادی جلوگیری و آنان را به عنوان سرمایه های شهر، تملک کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مسایل جدی شهر، نا ایمنی بود که ناشی از 250گودهای پرخطر که بدون مجوز، اجازه احداث آنان داده شده بود یا ساختمانهای ناایمن که حدود 200 هزار ساختمان هستند و باید با تعامل دستگاه قضایی مشکلات این گودها وساختمانها حل شود.

محسن هاشمی ادامه داد: همچنین عدم ورود شهرداری به انتخابات ریاست جمهوری نیز جای تقدیر دارد، چرا که بسیاری از مشکلات تهران، ناشی از اقدامات انتخاباتی شهرداران در گذشته بود که متاسفانه هیچ نظارت و برخوردی هم با اینگونه تخلفات صورت نمی گرفت.

محسن هاشمی همچنین افزود: یکی دیگر از نکات مهم ساماندهی مناسب سازی معابر و اماکن برای معلولان است به گونه ای که  این اواخر اجازه ندادیم  هیچ ایستگاه مترویی بدون آسانسور افتتاح شود.  

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین افزود: البته در این دوره نقطه ضعف ما کاهلی در نقد کردن مصوبات دولتی و قانونی در شهرداری بود، و متاسفانه علی رغم ارتباط مناسبی که با بدنه دولت وجود داشت مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی و یا  پسماند نقد نشد و امیدوارم در 6 ماته باقی مانده تا پایان این دوره مدیریت شهری با سماجت آقای شهردار این مصوبات نقد شود.

هاشمی افزود: اگر بتوانیم تکلیف 5 هزار اتوبوس و  هزار واگن مترو را روشن کنیم هر چند که به دوره ما نرسد ولی زحمتی است که به نام دوره فعلی ثبت خواهد شد و نباید این موضوع را رها کنیم چرا که راه مقابله با آلودگی هوا ایجاد سیستم حمل و نقل عمومی کارا است.

272-1

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: