• پنج شنبه ٢٣ بهمن ١٣٩٩-١٤:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٦٩٩
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گرانی مسکن دلیل اصلی حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ

رئیس شورای شهر تهران گفت: وقتی افراد به شهر‌های بزرگ مهاجرت می‌کنند، به دلیل گرانی مسکن مجبور می‌شوند که به حاشیه شهر بروند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در پایتخت اظهار کرد: حاشیه‌نشینی معضل کشور و موضوعی ملی است، به همین دلیل باید به عنوان یک آسیب اجتماعی به آن نگاه کرد.
وی ادامه داد: اولین اولویت مردم در تهران، آلودگی هوا و ترافیک است و از ما درخواست دارند که این موضوع را پیگیری کنیم، اما اولویت دوم آن‌ها بحث آسیب‌های اجتماعی همچون حاشیه‌نشینی، اعتیاد، کودکان کار و... است.
رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در گذشته در تمام شهر‌های تهران حلبی‌آباد وجود داشت، اما در حال حاضر این حاشیه نشینی‌ها از شهر خارج شده و در اکثر کلانشهر‌ها نمایان است و علت آن هم این است که در تمامی کشور، اشتغال به صورت مساوی تقسیم نشده است.
هاشمی افزود: مردم برای اشتغال و معیشت به تهران و شهر‌های بزرگ می‌آیند، زیرا جمعیت و فعالیت‌های خدماتی در شهر‌های بزرگ زیاد است، وقتی افراد به شهر‌های بزرگ مهاجرت می‌کنند، به دلیل گرانی مسکن مجبور می‌شوند که به حاشیه شهر بروند.
وی گفت: این موضوع را باید از نظر ملی از دولت و مجلس پیگیری کنید، زیرا باید در کشور سرمایه‌گذاری انجام شود، همچنین در شهرداری ما معاونتی به نام معاونت فرهنگی و احتماعی داریم که این معاونت یکی از وظایفش رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی است، اما ما باید جلوی تولید این آسیب را هم بگیریم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: