• چهارشنبه ٢٢ بهمن ١٣٩٩-١٣:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٦٩٢
حسینی میلانی:

نگاه توسعه بتنی لطمات غیرقابل جبرانی بر میراث طبیعی شهر وارد کرده است/ ۳۰درصد ‎کوه بی‌بی شهربانو به دلیل معدنکاری تخریب شده است

حسینی میلانی:

نگاه توسعه بتنی لطمات غیرقابل جبرانی بر میراث طبیعی شهر وارد کرده است/ ۳۰درصد کوه بی‌بی شهربانو به دلیل معدنکاری تخریب شده است

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید آرش حسینی میلانی در رشته توییتی درباره «الزام شهرداری به پیگیری ثبت میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو» نوشت:

تهران ظرفیت‌های مختلفی دارد که بخشی از آن، ظرفیت‌های طبیعی ارزشمندی مانند باغات، روددره‌‌ها و کوهستان‌‌ها هستند که میراث شهر محسوب می‌شوند و هرچه سریع‌تر باید سازوکاری برای حفظ آنها فراهم شود.

‏متاسفانه این میراث در چند دهه گذشته مورد غفلت قرار گرفته و توسعه بی و حد شهر و نگاه توسعه‌محور مبتنی بر بتن و ساخت‌وساز موجب شده به بخش‌هایی از این میراث لطمات جدی و غیرقابل جبرانی وارد شود.

‏شورای پنجم از ابتدای آغاز به کار همت خود را بر حفظ میراث‌‌های طبیعی قرار داد. لغو مصوبه برج‌ باغ، تاکید بر احیای روددره‌ها و ثبت میراث طبیعی توچال از جمله این اقدامات است. امروز هم در صحن شورا طرح «الزام شهرداری به پیگیری ثبت میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو» به تصویب اعضا رسید.

‏متاسفانه ۳۰درصد کوه بی‌بی شهربانو به دلیل معدنکاری و دست‌اندازی‌های انسانی تخریب شده و علیرغم نطق و تذکراتی که داده‌ام، این روند ادامه دارد. طرح ثبت میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو می‌تواند سازوکاری قانونی برای ممانعت از توسعه صنایع و برداشت از این کوه باستانی و ارزشمند باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: