• شنبه ١٨ بهمن ١٣٩٩-١٢:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٦٣٨
با هدف توسعه و بهبود سرانه ها و فضاهاي آموزشي شهر تهران صورت می گیرد؛

امضاء توافق نامه سه جانبه فی مابین شوراي شهر، شهرداري تهران و وزارت آموزش وپروش

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از امضاء توافق نامه سه جانبه فی مابین شوراي شهر، شهرداري تهران و وزارت آموزش وپروش با هدف توسعه و بهبود سرانه ها و فضاهاي آموزشي شهر تهران، طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری با اعلام این خبر، در خصوص جلسه اخیر ميزخيرين و فضاهاي آموزشي شهرتهران، گفت: كميسيون شهرسازي ومعماري شوراي شهر تهران، به منظور بررسي پيش نويس توافق نامه سه جانبه شوراي شهر، شهرداري تهران و وزارت آموزش وپروش با هدف توسعه و بهبود سرانه ها و فضاهاي آموزشي شهر تهران، جلسه ای را با حضور رييس آموزش وپرورش شهر تهران، مديركل حقوقي وزارت آموزش وپرورش، نمايندگان سازمان نوسازي آموزش و پرورش، نماينده اداره كل حقوقي شهرداري تهران، مديرعامل سازمان املاك و مستغلات شهرداري تهران و مديرعامل انجمن خيرين مدرسه ساز شهرتهران برگزار کرد.

وی تصریح کرد: کلان شهر تهران با حدود یک میلیون و 200هزار دانش آموز و بیش از چهار هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی از جمله محروم ترین شهر ها و استان های کشور به لحاظ شاخص‏های کمی وکیفی فضاهای آموزشی به شمار می آید. سرانه میانگین فضاهای آموزشی در سطح کشور حدود 2/5 متر مربع به ازای هر دانش‏آموز است، در حالی که این شاخص در شهر تهران حدود6/3 مترمربع وحتی در برخی مناطق حدود2 مترمربع است.

وی با بیان اینکه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران مسئولیت دبیرخانه "میز خیرین وفضاهای آموزشی شهر تهران" را بر عهده دارد، در خصوص فلسفه تشکیل این میز اظهارداشت: این میز در شورای اسلامی شهر تهران به منظور هماهنگی و هم افزایی اقدامات نهاد های ذی مدخل در تامین فضاهای آموزشی و حرکت در جهت تحقق عدالت در دسترسي به زيرساخت‌ها و توسعه متوازن مناطق و محله‌ها از منظر تامین سرانه‏ فضاهای آموزشی، در سال جاری تشکیل شد.

سالاری ادامه داد:‌ در راستای تحقق اهداف تشکیل این میز، موضوع توافق نامه همکاری‏ مشترک وزارت آموزش وپرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران در ساخت و تامین فضاهای آموزشی درکلان شهر تهران و همچنین عملیاتی شدن اهداف مندرج در برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران در حوزه‏های مرتبط با ظرفیت‏های آموزش و پرورش شهر تهران توسط اعضای این میز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این توافق‏ زمینه همکاری سه نهاد در کمک به تحقق طرح‏های توسعه شهری تهران بویژه تامین خدمات آموزشی، همکاری شهرداری با آموزش و پرورش شهر تهران برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی مورد نیاز از طریق تامین و واگذاری زمین، رفع موانع حقوقی و اداری و اصلاح فرایندهای مربوط به ساخت و تجهیز مدارس در شهر تهران، فعال نمودن ظرفیت‏های جدید در حوزه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در شهر تهران (اعتباری، قانونی و اجرایی) و همکاری در تحقق اهداف تشکیل میز خیرین و فضاهای آموزشی شهر تهران فراهم شده است. این توافق‏نامه به زودی توسط وزیر آموزش و پرورش، شهردار تهران و رییس شورای اسلامی شهر تهران به امضا خواهد رسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: