• شنبه ١٨ بهمن ١٣٩٩-١٢:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٦٣٥
سید حسن رسولی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت:

موانع استفاده از اوراق مشارکت شهرداری برطرف شد

عضو شورای شهر تهران: بدهکاری شهرداری به بانک امکان استفاده از ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را با مشکل مواجه کرده بود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران سید حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت: شهرداری تهران به علت بدهکاری ۶۰ تا ۷۰ هزاری میلیارد تومانی جزو بدهکاران عمده به بانک‌های کشور محسوب می‌شود و به همین علت ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ شهرداری به علت بدهکاری شهرداری با مشکلاتی مواجه شده است.

وی گفت: شهردار بر اساس وظیفه قانونی که موظف است درباره انجام معاملات بالا و خرید و فروش از شورای شهر اجازه بگیرد و در لایحه‌ای که ارائه شد؛ شهردار اجازه خواست تا بتواند ۱۰ فقره ملک را با بانک شهر و سازمان تامین اجتماعی که طلبکار شهرداری است، تهاتر کند.

رسولی افزود: با توجه به افزایش سقف اختیارات شهردار در ۳ هفته گذشته ۷ فقره از آن املاک بر اساس اختیارات نیاز به تصویب شورای شهر نداشت و ۳ فقره باقی مانده در شورا تصویب شد تا با رعایت آئین نامه مالی و معاملاتی و قانون مناقصات عمومی و سایر قوانین مربوطه بصورت تهاتر و معوض با سازمان تامین اجتماعی معاوضه شود و امکان استفاده از آن ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری فراهم گردد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: