• پنج شنبه ١٦ بهمن ١٣٩٩-١٤:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٦٢٧
میلانی؛

شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی تلاش می‌کند

عضو شورای شهر تهران: با وجود کمبود منابع مالی و شرایط خاص اقتصادی شهرداری تلاش کرده است با صرفه جویی و اختصاص منابع محدود اقداماتی در خصوص حمل و نقل انجام دهند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران آرش حسینی میلانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: پیگیری حقوق عامه در بحث هوای پاک یکی از ماموریت‌های شورای شهر است که در گام اول بسیار پیگیری و مطالبه شده است.

وی افزود: از ابتدای این دوره از شورای شهر مباحث مربوط به حق شهر در زمینه حمل و نقل عمومی از سوی اعضا در قالب‌های مختلفی از جمله بیانیه و نامه سرگشاده و جلسات مستمر با ارکان حکومتی و تذکر و انتقاد و اعتراض دنبال شده است.

میلانی گفت: با تمام توان تلاش کرده ایم حق شهر را درباره حمل و نقل عمومی را پیگیری کنیم. در شهرداری هم با وجود کمبود شدید منابع مالی و شرایط خاص اقتصادی کشور تلاش بسیار زیادی شده و توانسته است با صرفه جویی و اختصاص منابع محدود در شهر اقداماتی انجام دهند.

میلانی افزود: مثلا امسال ۱۰۰ اتوبوس بعد از ۱۰ سال عدم کمک دولت به شهر تزریق شد، همچنان در خصوص حمل و نقل عمومی مطالبه گری می‌کنیم و سعی کرده ایم منابع شهرداری را به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم.

وی گفت: از نظر حقوقی شورای شهر امکان شکایت عمومی علیه موارد آلاینده کارخانجات صنایع و مواردی را که آلایندگی ایجاد می‌کند، دارد و این شرایط در خصوص شکایت مراجع قضایی در مورد پیگیری حقوق عامه هم وجود دارد.

میلانی افزود: قانون هوای پاک تکالیفی را در این زمینه مشخص کرده و این امکان در شورای شهر فراهم است که از لحاظ حقوقی از دادستان بخواهد مسائل مربوط به این بخش را پیگیری کند.

عضو شوراری شهر گفت: ما به عنوان بخش انتخابی یعنی نمایندگان شورا و نمایندگان مجلس و از جنبه تشکل‌ها و نیرو‌های مردم نهاد حتما تکالیف دولت در زمینه حمل و نقل پاک را بصورت ماهانه پیگیری و رصد کنیم، چون اگر غفلت کنیم این عدم کارکرد‌ها در زمینه تامین حمل و نقل عمومی تجمع می‌یابد و زمانی که آلودگی سراغ مان می‌آید دست ما برای خدمت رسانی به مردم بسته خواهد بود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: