• سه شنبه ٧ بهمن ١٣٩٩-١٤:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٥٣٦
صدراعظم نوری مطرح کرد:

تشریح جزییات لایحه تحقق شهر بیدار تهران/ضرورت عادلانه شدن واگذاری روزبازارها به افراد مستحق

در دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران جزئیات لایحه «برنامه تحقق شهر بیدار تهران» مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در توضیح ماده ۱ این لایحه و نظرکمیسیون گفت: طرحی که تهیه شده می‌خواهد از ظرفیت‌های داخل شهر استفاده کند و بخشی از فضاها را برای استمرار فعالیت‌ها اختصاص دهد که در این طرح مشخص شده است.

او ادامه داد: در این طرح ۵ پهنه مشخص شده است و در هر پهنه نقاطی را مشخص کردیم و کل منطقه مدنظر نبوده است. مثلا اگر پهنه جنوب ذکر شده است محدوده حرم حضرت عبدالعظیم را درنظر گرفتیم و یا در پهنه شرق، هفت حوض مدنظر است نه کل منطقه ۸.

نوری اضافه کرد: بنابراین محدوده مشخص است و همه شهر مدنظر نیست چرا که این امکان وجود ندارد که تمام شهر تا صبح بیدار باشد، زیرا بسیار پرهزینه است و هم تبعاتی خواهد داشت.

او در ادامه درمورد پیشنهاد بهاره آروین مبنی بر اینکه «منظور فعالیت‌هایی است که شرایطی را فراهم می‌کند که بتواند کسب و کارها در مناطق جغرافیایی مشمول این طرح بتواند اثر مثبت و مستقیم داشته باشد» گفت: در داخل طرح دیده شده و پیشنهاد جدید چیزی به آن اضافه نمی‌کند.

در ادامه پیشنهاد آروین درمورد بند ج ماده ۱ به رای گذاشته شد و به تصویب نرسید. سپس ماده ۱ این لایحه به رای گذاشته شد و با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید.

نوری همچنین درباره انتشار عمومی مجوزهای فعالیت در شهر بیدار به همراه دلایل تایید یا رد تقاضای اصناف،گفت: با این پیشنهاد موافقم زیرا در حال حاضر افرادی روزبازارها را در اختیار دارند که محل کسب و کار هم دارند و اینکار سبب می‌شود،روزبازار‌ها دست افرادی باشد که استحقاق دارند،قرار بگیرد.

 267-13

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: