• دوشنبه ٦ بهمن ١٣٩٩-١٩:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٥٢٠
رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

شکایت از صنایع و نیروگاه‌ها به اتهام مازوت و گازوئیل پرگوگرد سوزی منتفی شد

رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: آمار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه نیروگاه‌ها مازوت و یا گازوئیل پرگوگرد می‌سوزانند که طبق آن شکایت کنیم از سوی سازمان محیط‌زیست به ما ارائه نشده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازاقتصاد آنلاین؛ سید آرش حسینی میلانی در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام شکایت شورا از نیروگاه‌ها و صنایعی که اقدام به مازوت‌سوزی می‌کنند، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: در بحث رصد شرایط آلایندگی هوا ما متکی به آمار و اطلاعات رسمی هستیم. آماری که سازمان حفاظت از محیط‌زیست با اندازه‌گیری یا رصد آنلاین انواع سوخت نیروگاه‌ها و صنایع به دست می‌آورد.
 
او ادامه داد: مطابق با اطلاعاتی که از اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست استان تهران گرفته‌ایم، نیروگاه‌های ری، طرشت و بعثت مازوت نمی‌سوزانند. در عین حال آماری هم از طرف محیط زیست ارایه نشده که اثبات کند گازوئیل پرگوگرد سوزانده می‌شود، در نتیجه شکایت ما نیازمند داده های اندازه گیری است و در حال حاضر تا جمع‌آوری مستندات نمی‌توانیم طرح شکایت کنیم.
 
رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران از احتمال طرح شکایت توسط  فعالان محیط‌زیست خبر داد و اظهار داشت: کم‌کاری‌های دولت در زمینه کمک به حمل و نقل عمومی یا یارانه‌هایی که برای خرید اتوبوس باید داده می‌شد، در کنار سایر وظایف رها شده،احتمالا   مبنای شکایت فعالان محیط‌زیست خواهد بود.
 
حسینی میلانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پسماندسوزی یکی از عوامل آلودگی هوای تهران است، تصریح می‌کند: مجتمع زباله‌سوزی آرادکوه در حدود سه مگاوات برق تولید می‌کند، هرچند آلایندگی دارد اما در مقابل تولید صدها برابر  سایر نیروگاه‌ها، سهم آن بسیار محدود است.
 
وی اضافه کرد: سوزاندن پسماندهای کشاورزی و ضایعات نیز در حریم تهران اتفاق می‌افتد که در مورد اول، سازمان جهاد کشاورزی باید ورود کند و در مورد دوم فرمانداری شهرستان‌های مجاور باید مانع از این کار شود. البته در آخرین جلسه کارگروه آلودگی هوا، وزارت کشاورزی اعلام کرد سوزاندن پسماند کشاورزی امسال محدودتر شده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: