• شنبه ٢٧ دی ١٣٩٩-١٣:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٤١٢
محمد سالاری مطرح کرد:

کاشت شمشاد، پیاده روها را به فضای بی دفاع شهری تبدیل کرده است

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه فضاهای بی دفاع شهری جان شهروندان را تهدید می کند، گفت: کاشت شمشاد در حاشیه پیاده روها، موجب بوجود آمدن فضای بی دفاع شهری می شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به وضعیت پل های عابرپیاده گفت: مساله فضاهای بی دفاع شهری مشکلی است که بخش قابل توجهی از شهروندان بصورت مداوم با آن مواجه هستند و امروز تمام شهروندان تهرانی در این زمینه مطالبه بسیار جدی را از اعضای شورای شهر و مدیریت شهری  دارند.

 وی ادامه داد: در شهر تهران شاهد فضاهای بی دفاعی هستیم که هر روز و هر شب شهروندان را تهدید می کند که این فضاها توسط خود انسان ها ایجاد شده است و علت آن هم عدم توجه به پیوست های طرح های به اجرا درآمده در تهران است.

سالاری افزود: یکی از این محدوده ها پل های عابر پیاده و یا پیاده رو هایی است که توسط شمشادهایی که در کنار پیاده روها خیلی بلند کاشته شده و هرس هم نمی شوند، پوشیده شده است  که در هیچ کجای دنیا کاشت شمشاد آن هم به این شکل مرسوم نیست.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه در سال های گذشته، شهرداری تهران و به تبع آن شهرداری سایر کلانشهر های کشور با رویکرد صرف درآمدزایی و بدون توجه به پیوست های فرهنگی، اجتماعی و آسیب های اجتماعی اقدام به نصب تابلوهای تبلیغاتی روی پل های عابر پیاده کرده اند و بدین ترتیب این پل ها برای شهروندان و علی الخصوص برای بانوان به تونل وحشت و فضای بی دفاع شهری تبدیل شده است و به شدت جامعه شهری به خصوص بانوان را تهدید می کند. همین مشکل را در برخی  پیاده روهای شهر تهران داریم یا به لحاظ عدم روشنایی لازم یا به لحاظ دیواره هایی که با شمشادها درست شده است.

سالاری تصریح کرد: اساسا کاشت شمشاد به شکل کنونی، باید کلا جمع آوری شود. پیاده رو بخشی از خیابان و معبر است و برای فضای بین پیاده رو و نهر و معبر  باید از کاشت گل و بوته های کوتاه قامت به نحوی که ایجاد جداره نکند ، استفاده شود. اما در حال حاضر مخصوصا  در زمان های آخر روز یا شب ها عبور از پیاده رو هایی که با شمشمادهای بلند پوشانده شده اند بسیار خطرناک است و بسیاری از خفت گیری ها توسط اراذل و اوباش و سارقین در این محل ها انجام می شود.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: به دنبال این هستیم که فضاهای شهری را از حالت بی دفاع خارج کنیم و بر این اساس طرحی را هم  به تصویب رساندیم که بر اسا این مصوبه قرار شد پل های عابر پیاده ساماندهی شوند. ضمن اینکه آن فضای تبلیغاتی را می توانند داشته باشند ولی به نحوی ساماندهی شوند که فضای بی دفاع وجود نداشته باشد. درگام بعدی قطعا به موضوع  پیاده روهایی که با وجود شمشادها تبدیل به فضای بی دفاع شهری شده اند ورود خواهیم کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: