• سه شنبه ٢٣ دی ١٣٩٩-١٤:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣٨٠
با تصویب اعضای شورای شهر:

شهرداری تهران میزبان اجلاس سازمان جهانی گردشگری شد

طرح « الزام شهرداري تهران براي ميزباني دهمين اجلاس سازمان جهاني گردشگري در سال 2021الي 2022 ميلادي» با 18 رای موافق به تصویب رسید.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بینالمل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و شصت و چهارمین جلسه علنی شورا، طرح « الزام شهرداري تهران براي ميزباني دهمين اجلاس سازمان جهاني گردشگري در سال 2021الي 2022 ميلادي» مورد بررسی اعضا قرار گرفت. این طرح پیش از این در دستور جلسه روز یکشنبه قرار داشت که فرصت بررسی آن فراهم نشد. از این روی حسن خلیلآبادی رئیس کمیته گردشگری در این جلسه درخواست کرد با توجه به تاخیر در بررسی دستور لایحه «الزام شهرداری تهران برای ميزبانی دهمين اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۲ ميلادی (۱۴۰۰ شمسی) در تهران»، بررسی این لایحه در دستور کار این جلسه قرار گیرد.

احمد مسجد جامعی نیز در خصوص اهمیت این طرح گفت: معرفی بین المللی چهارچوبی دارد و این مقدمات زمان زیادی میبرد درحالی که زمانش گذشته است. فکر میکنم با توجه به اینکه اجلاسی بین المللی است، باید سند آن در ایران قطعی شود. لذا درخواست میکنم آن را بیش از این به تاخیر نیندازید.

پیشنهاد طرح دستور به رای گذاشته شد و با ۱۹ رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه محمدجواد حق شناس بعنوان نماینده کمیسیون مشترک در خصوص طرح اظهار داشت: موضوع این طرح مربوط به پیگیریهای شرکت فرهنگی عباسآباد است که آقای خلیل آبادی در کمیته گردشگری جلساتی را برای هماهنگی های اولیه برگزار کردند و کمیسیون مشترک فرهنگی و اجتماعی_ برنامه و بودجه آن را طراحی کردند.

او ادامه داد: این طرح که همزمان با موضوع تهران ۱۴۰۰ است میتواند فرصتی را فراهم کند که نقطه تحول در رابطه با ارتقای جایگاه تهران در نظام گردشگری جهان باشد. این اتفاق با کمترین هزینه و بیشترین بهره میتواند تهران را بعنوان یک کانون مهم گردشگری مورد توجه قرار میدهد.

حقشناس افزود: دو نکته از جمله سازمان اصلی که وزارت گردشگری است دخیل شود و نیز موضوع هزینه‎های احتمالی ماجرا و تاکید بر جذب اسپانسر. در ماده واحده این طرح مورد تاکید است.

سید محمد حجازی مدیرعامل شرکت بازسازی عباسآباد به نمایندگی از شهرداری اظهار داشت: در این ماده واحده به شرکت عباسآباد و سازمان گردشگری اشاره نشده بود. درخواست دارم این دو نام در ماده واحده اضافه شوند.

سپس احمد مسجد جامعی پیشنهاد اصلاح عبارتی شامل دو مورد را به شرح ذیل مطرح کرد و گفت: دستگاه حاکمیتی مشخص وزارت گردشگری میراث است که باید وارد متن شود. همچنین برخی دستگاه‌ها را در متن ماده واحده قید کنیم، چراکه برای این کار مفید هستند.

ناهید خداکرمی نیز در تایید پیشنهاد مسجد جامعی گفت: میتوانیم مشارکت سایر ارگانهای ذیربط را داخل پرانتز اضافه کنیم و هم اینکه حتما عبارت رویداد تهران ۱۴۰۰ را در ماده واحده ذکر کنیم.

در نهایت کلیات طرح بدون مخالف به رای گذاشته شد که با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

سپس حجت نظری پیشنهاد نمود که بجای عبارت «ستاد گردشگری» عبارت «سازمان گردشگری» افزوده شود.

این پیشنهاد نیز با ۱۳ رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه احمد مسجد جامعی در پیشنهاد دیگری تبدیل عبارت «مجوز داده میشود» را به «الزام شهرداری» مطرح کرد که این پیشنهاد نیز به رای گذاشته شد و با ۱۳ موافق به تصویب رسید.

10-264

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: