• سه شنبه ٢٣ دی ١٣٩٩-١٠:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣٧٠
محمد سالاری در انتقاد به وضعیت خبرنگاران موسسه همشهری:

وضعیت قرارداد بخشی از خبرنگاران موسسه همشهری، تاسف برانگیز است

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران خواستار رسیدگی شهردار تهران و مدیریت موسسه همشهری به وضعیت قرادادها و بیمه خبرنگاران موسسه همشهری شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورا با اشاره به بازدید خود از روزنامه همشهری گفت: روز گذشته در محل روزنامه همشهری حضور پیدا کردم و ساعتی را به شنیدن دغدغه ها و دل نگرانی های خبرنگاران و اعضای تحریریه این موسسه بزرگ نشستم. دغدغه هایی به حق در خصوص وضعیت بیمه و قرارداد برای این خبرنگاران وجود دارد که از شنیدن آن ها بسیار متاثر شدم.

سالاری ادامه داد: متاسفانه  بسیاری از خبرنگاران پرتلاش موسسه همشهری که اغلب سابقه همکاری طولانی، بعضا تا ۱۵ سال را با این مجموعه دارند، پس از سال ها تلاش و فعالیت هنوز با قراردادهایی که سه ماه به سه ماه تمدید می شود، مشغول به کار هستند و مهم تر اینکه بیمه های آنان با عناوینی غیرمرتبط با شغل خبرنگاری مانند پرسکار، برقکار و ... ثبت می شود که این موضوع آن ها را از مزایای سخت و زیان آور بودن شغل پرزحمت خبرنگاری محروم می کند و این اجحافی در حق این قشر که در راه اطلاع رسانی با خطرهای زیادی مواجه می شوند، است.

وی افزود: آن ها از من خواستند تا درد دل هایشان  را به اعضای محترم شورای شهر منتقل کنم. امنیت شغلی، دغدغه بحق خبرنگارانی است که سال های زیادی از عمر خود را به تلاش برای تولید محتوا برای این رسانه مهم گذراندن و چنین وضعیت قراردادی برای آن ها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست لذا از شهردار محترم تهران و مدیریت موسسه همشهری درخواست میکنم موضوع انعقاد قراردادهای بلند مدت با خبرنگاران زحمتکش همشهری را در دستور کار خود قرار دهند.

264-5

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: