• سه شنبه ٢٣ دی ١٣٩٩-١٠:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣٦٩
محمد سالاری مطرح کرد:

طرح تعریض خیابان کرمان در منطقه 14 لغو شد/ طرح تعریض معابر ؛یک استرانژی شکست خورده است

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران از لغو طرح تعریض خیابان کرمان و اقع در منطقه 14 خبر داد و گفت: طرح تعریض معابر در شهرها برای کاهش ترافیک را یک استراتژی شکست خورده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری در سخنان پیش از دستور خود در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورا گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون ماده 5 که اینجانب و ریاست شورای شهر نیز در آن حضور داشتیم خوشبختانه لغو طرح تعریض خیابان کرمان واقع در منطقه 14 به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: تعریض خیابان کرمان، حد فاصل 17 شهریور تا امام علی (ع) به عنوان کرمان غربی و امام علی (ع) تا نبرد به عنوان کرمان شرقی، از سال 1360 آغاز شده و در این فاصله زمانی تمام ساکنان محلات شکوفه، دلگشا، سرآسیاب دولاب، شیوا، صاحب الزمان و شاهد درگیر این طرح تعریض بودند؛ حدود 30 درصد از املاک کرمان غربی نیز توسط شهرداری تملک شده است.

سالاری ادامه داد: خوشبختانه مدیریت شهری دوره پنجم، مبتنی بر رویکرد انسان محوری به این موضوع ورود کرد و طی سال های گذشته مجموعه مطالعاتی را در حوزه ترافیک انجام داد و  مشخص شد که اساسا الزامی به تعریض این خیابان وجود ندارد و در جلسه روز گذشته کمیسیون ماده 5 این طرح تعریض ابطال و خواسته شهروندان این منطقه محقق شد.

 رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به تملک 30 درصد املاک توسط شهرداری و تبدیل آن به فضای باز، اظهار داشت: مقرر شد فضای باز ایجاد شده به منظور تامین سرانه های خدماتی منطقه به پهنه G تبدیل شود.

سالاری خاطر نشان کرد: مدیریت شهری دوره پنجم در منتها الیه شرقی این خیابان، پلازای امیرکبیر را ایجاد کرده که قرار بود در آنجا 30 هزار متر مربع تجاری ساخته شود  و در منتهی الیه غربی خیابان نبرد هم در حال ایجاد میدانگاه شهید تاجری است لذا عملا در هم تنیدگی این محور با مجموعه آرامستان های تاریخی دولاب، آنجا را به یک محور سرزنده پیاده راهی تبدیل می کند  که به نوبه خودم از شهردار تهران و اعضای کمیسیون ماده 5، ریاست شورا، سازمان نوسازی، شهرداری منطقه 14 و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به دلیل اتخاذ این تصمیم مهم تشکر می کنم.

وی افزود: متاسفانه سال ها این نگاه در همه شهرهای کشور نهادینه شده بود که راهکار حل ترافیک، بازگشایی و تعریض معابر است، در حالیکه تعریض معابر یک استراتژی شکست خورده است، چراکه هر جا تعریض معبر صورت می گیرد، میزان حضور خودرو در آنجا بیشتر می شود و گره های ترافیکی افزایش می یابد.

264-4

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: