• يکشنبه ٢١ دی ١٣٩٩-١٣:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣٤٨
محسن هاشمی در جمع خبرنگاران؛

ساخت و ساز خارج از حدود قانون در باغات نخواهیم داشت / حناچی برای طلب شهرداری از دولت سماجت کند

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم مصوبات بسیار خوبی در خصوص حمل و نقل عمومی به تصویب رسید ولی شهرداری نتوانست این مصوبات را نقد کند حال در اینجا این بی عرضگی مربوط به کدام قسمت است جای بحث دارد. ما باید جسارت را در کنار سماجت داشته باشیم و از آقای حناچی خواهش می کنم در این خصوص سماجت به خرج دهند تا طلب شهرداری به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی از دولت وصول شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در حاشیه دویست و شصت و سومین جلسه شورا به تشریح این جلسه پرداخت و گفت: امروز لایحه "محرک اقتصادی دو " که از سوی شهرداری تهران ارایه شده بود در دست بررسی قرار گرفت. این لایحه،  لایحه ای تکمیلی بر لایحه قبلی بود که بیست بند داشت.

هاشمی افزود: در این لایحه جدید 10 بند افزوده شده تا بتوانند مجددا درآمد شهرداری که در دوران کرونا کم شده بود را افزایش دهند که البته در این موارد حساسیتی ایجاد شده بود و برخی از اعضا اعتراضاتی به نحوه رسیدگی این لایحه در کمیسیون داشتند. بعد از اینکه همه نظرات ارایه شد تشخیص من این بود که این مباحث ادامه پیدا کند.

هاشمی افزود: بیشتر مباحث هم مربوط به ماده 21 و 25 در خصوص اسناد نکول شده خیلی قدیمی است که از دهه 60 ،70،80 و 90 باقی مانده و موضوع نیز این است که نه در اصل مبلغ بلکه در خصوص خسارات تاخیر و تادیه تخفیفاتی ارائه شود تا این اسناد هر چه سریعتر تسویه گردد.

هاشمی افزود: هدف از این تخفیفات این است که بتوانیم پرداخت هایی که تاکنون وصول نشده را وصول کنیم تا از این طریق درآمد شهرداری افزایش یابد.

ساخت و ساز غیر مجاز در باغات نداریم 

محسن هاشمی در ادامه و در پاسخ به این سوال که در لایحه مذکور شهرداری به دنبال درآمدزایی از ساخت و ساز در  200  باغ است گفت: در خصوص باغات بحث بر سر این است که با سرعت بیشتری در خصوص باغات تصمیم گیری شود اما در خصوص نحوه ساخت و ساز در باغات باید بگویم که اصل  بر همان حد و حدودی است که قانون اجازه می دهد و ساخت و ساز خارج از حدود قانون در باغات نخواهیم داشت و مالکین می توانند در همان حدی که قانون اجازه می دهد اقدام به اخذ پروانه کنند.

هماهنگی بین دستگاه های دولت برای کمک به حمل و نقل عمومی بسیار ضعیف است

محسن هاشمی در ادامه سخنان خود و در پاسخ به موضوع که آقای جهانگیری اعلام کردند یک میلیارد دلار به حمل و نقل عمومی تهران کمک شده است گفت: البته از صحبت های آقای جهانگیری برداشت بد شده است. این یک میلیارد دلار مربوط به همان اعتبار فاینانس است که بالغ بر دو میلیارد دلار برای کلان شهر های کشور بود که یک میلیارد دلار برای تهران و یک میلیارد دلار هم برای سایر کلان شهر ها که برای تامین واگن های مترو پیش بینی شده بود که متاسفانه این اعتبار در گیرو دار مسائلی چون تحریم ها، تخحصیص و باز نشدن ال سی و اعتبارات اسنادی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و محقق نشده است.

هاشمی افزود: البته به نتیجه نرسیدن این موضوع را برخی به عدم پیگیری شهرداری ربط می دهند و برخی به عدم اقدام وزارت کشور چرا که واگن ها باید از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری ها که زیر نظر وزارت کشور است خریداری می شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه دولت یازدهم و دوازدهم مصوبات بسیار خوبی در بحث کمک به حمل و نقل عمومی به تصویب رساندند اما این مصوبات خوب هیچ کدام عملی نشد و به نتیجه نرسید. دولت می گوید مصوبه دادیم ولی شهرداری نتوانست نقد کند حال در اینجا این بی عرضگی مربوط به کدام قسمت است جای بحث دارد که من ناهماهنگی در بین دستگاه های دولتی و عدم پیگیری شهرداری را در این موضوع دخیل می دانم.

هاشمی افزود: تاکنون 4 مصوبه بسیار عالی تنها در بخش تجهیز ناوگان اتوبوسرانی داشتیم که آخرین آن برای همین دوران کرونا بود  که مقرر شده بود با تهاتر نفت اتوبوس خریداری شود و در بندی از این مصوبه مقرر شده بود طی دو هفته آیین نامه آن ابلاغ شود اما اکنون یک ماه است که از زمان تصویب مصوبه می گذرد و هنوز آیین نامه ابلاغ نشده است.

هاشمی ادامه داد: اصولا ناهماهنگی در سیستم دولت مخصوصا برای مصوباتی که بین بخشی است بسیار به چشم می خورد. برای مصوباتی که مختص حمل و نقل عمومی است بیش از 7 دستگاه دولتی باید هماهنگ شوند و متاسفانه هماهنگی های بین بخشی در این حوزه  بسیار ضعیف است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: البته پیگیری مدیریت شهری  هم آنطور که باید نیست . ما باید جسارت را در کنار سماجت داشته باشیم و از آقای حناچی خواهش می کنم در این خصوص سماجت به خرج دهند تا طلب شهرداری به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی از دولت وصول شود.

محسن هاشمی در ادامه و در خصوص صحبت هایی که از جانب فائزه هاشمی رفسنجانی مطرح شده بود گفت: صحبتی که از ایشان در خصوص پیروزی ترامپ منتشر شد دل دوستداران آیت الله هاشمی و نیز دل خانواده را رنجاند چرا که ترامپ برای کشور ما چیزی جز ترور، بدعهدی و توهین نداشت و خواستار پیروزی برای چنین شخصی درست نبود و این کلمات نباید گفته می شد. لذا من اینجا می گویم که این کلمات نه مورد تایید خانواده مرحوم آیت الله هاشمی و نه مورد تایید حزب کارگزارن سازندگی که من رییس شورای مرکزی آن هستم، بود و من از طرف خانواده مرحوم آیت الله هاشمی از مردم ایران عذر خواهی می کنم.

263-11

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: