• چهارشنبه ١٧ دی ١٣٩٩-٢٠:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣١٤
علی اعطا در نشست اینستاگرامی انجمن مفاخر معماری ایران:

تبيين مفهوم ميراث طبيعى در قوانين یک ضرورت است / حفاظت از باغ ها مستلزم همسو كردن منافع ذينفعان است

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: معتقدم مفهوم میراث را علاوه بر ميراث فرهنگى بايد به میراث طبیعی نیز تعمیم داد و در قوانين و مقررات ادبيات موضوع ميراث طبيعى را توسعه داد.

 به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورا در نشست اینستاگرامی انجمن مفاخر معماری ایران با موضوع "زندگی و مرگ باغ های تهران؛ تجربه دهه هاى هشتاد و نود" سخنرانى كرد.

وی در این سخنرانى از تضاد و تقابل منافع عمومى و منافع خصوصى در دو دهه اخير در باغات تهران سخن گفت و سير تحولات قوانين، ضوابط و مقررات را تشريح كرد.

این پژوهشگر حوزه معماری در خلال سخنان خود، با اشاره به مصوبه برج-باغها عنوان کرد: در دوره هاى مختلف تا از اسفند ٩٦، ضوابط و مقررات به تقابل و تضاد ميان منافع عمومى و خصوصى دامن زده است اما حفاظت از باغ هاى تهران مستلزم همسو كردن حداكثرى منافع ذينفعان است.

سخنگوى شوراى شهر تهران در اين نشست گفت: در ضوابط شيوه مواجهه با باغهاي تهران گاه منافع عمومى غلبه داشته و گاه منافع خصوصى غالب بوده است و هر دو باعث تخريب باغ شده است.

اين سياستگذار شهرى افزود: بخش زيادى از ساختمان های بلند در کوچه های کم عرض شمال تهران زاييده مصوبه برج باغ هستند.

این پژوهشگر حوزه معماری گفت: معتقدم مفهوم میراث را علاوه بر ميراث فرهنگى بايد به میراث طبیعی نیز تعمیم داد و در قوانين و مقررات ادبيات موضوع ميراث طبيعى را توسعه داد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: