• چهارشنبه ١٧ دی ١٣٩٩-١٢:٢٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣٠٧
زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با فارس؛

ماجرای تبدیل 200 باغ تهران به برج تجاری و مسکونی

عضو شورای شهر تهران توضیحاتی درباره ماجرای تبدیل 200 باغ تهران به برج تجاری و مسکونی ارائه داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره ماجرای تبدیل ۲۰۰ باغ در پایتخت به دلیل کرونا و شرایط بد اقتصادی شهرداری به برج مسکونی و تجاری و ارسال لایحه ای در این زمینه به شورای شهر تهران اظهار داشت: لایحه‌ای که به صورت جداگانه در این زمینه به شورای شهر تهران واصل شده باشد به دستمان نرسیده ولی به طور کلی شهرداری اخیراً لایحه‌ای را که در واقع الحاقیه ای برای مصوبه قبلی بسته محرک اقتصادی در شرایط ناشی از کرونا است ارسال کرده و درخواست داده شده که کارها با سرعت بیشتری انجام و موانع اقدامات توسعه‌ای در حوزه شهرسازی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه درخواست شهرداری در این الحاقیه رفع مشکلات حین اخذ پروانه و پایان کار است، گفت: اصلاحیه این لایحه یا در واقع متمم لایحه محرک اقتصادی در شرایط ناشی از کرونا به کمیسیون‌های شورای شهر ارجاع داده شده و ما هم در حال بررسی نقطه‌نظرات در این زمینه هستیم و نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بندهایی در داخل این لایحه هست که بر اساس آن درخواست داده شده، افرادی که پرونده هایی در مورد املاک خود دارند و در زمینه صدور پروانه به مشکل خورده و یا علیرغم پرداخت پول برای صدور پروانه، پرونده آنها چند سال است متوقف شده از این حالت خارج شود همچنین برخی املاک پرونده آنها با مصوبه برج باغ متوقف شده که درخواست کرده اند پرونده های آنها با مصوبه ۵۹۹ کمیسیون ماده ۵ و در چارچوب مصوبه شورا منطبق شود و پروانه بگیرند.

نوری با اشاره به اینکه برخی از این پرونده‌های شهرسازی قبلا در چارچوب باغ شناخته شده و درخواست صدور پروانه آنها برای قبل از اسفند سال ۹۶ بوده که مصوبه برج باغ تصویب شده است، گفت: مالکان این باغات احتمالاً پرداخت‌های داشته و عوارض صدور پروانه را قبلاً انجام داده‌اند و به دلیل اینکه برنامه هایشان بلاتکلیف مانده در حال حاضر از شورای شهر خواسته اند که با بررسی مجدد، پرونده‌های آنها به جریان انداخته شود و در صورت امکان از طریق مصوبات کمیسیون ماده ۵ بتوانند پروانه تجاری یا مسکونی بگیرند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه من به شخصه مخالف انجام چنین موضوعی هستم، گفت: هر پرونده که مصداق باغ باشند و ماهیت باغ داشته باشد حتماً باید بر اساس مصوبه خانه باغ با آن برخورد شود ما این مسأله را در شورای شهر به بحث خواهیم گذاشت و تلاش می کنیم که از باغ های تهران حفاظت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با نابودی باغ‌های تهران و تبدیل آنها به برج‌های مسکونی و تجاری مخالفیم و به هیچ عنوان خودمان را سهیم در جرم تبدیل باغ به برج نخواهیم کرد همانطور که از ابتدای شورای پنجم این موضوع مورد توجه بوده، طی ۷ تا ۸ ماه پایان کار نیز از این قضیه حفاظت می‌کنیم.

به گزارش فارس، عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری اخیرا درباره این موضوع گفت: این پرونده‌ها به صورت باغ بزرگ نیستند و درخت‌های زیادی قطع نمی‌شود. ساخت و ساز در این املاک آنقدر در نگاهی که شورا دارد تا درختان حفظ شود و آلودگی‌کم‌تر شود و یا افزایش پیدا نکند تاثیری ندارد.

وی افزود: بالاخره برخی از این افراد تمام یا بخشی از عوارض خود را پرداخت کرده و برایشان حقوق مکتسبه ایجاد شده است. املاک برخی از آن‌ها هم باغ نبوده اما چون در گذشته ساخت و ساز در باغ امتیازاتی داشته، تلاش کردند سند باغ بگیرند. این افراد معتقدند پیش از این اجازه ساخت در باغات می‌دادند و ما عوارض پرداخت کردیم، حالا نظر شورا تغییر کرده بهشان ارتباطی ندارد و باید مجوز بگیرند، به من بعد از آن‌ها مجوز داده نشود. در عین حال معتقدم شهرداری تهران در این دوره بوستان‌های زیادی ایجاد کرده است، حالا ممکن است سن و سال درختان این املاک با بوستان‌های ایجاد شده قابل قیاس نباشد اما از نظر تعداد و حجم آن‌ها را پوشش می‌دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: