• سه شنبه ١٦ دی ١٣٩٩-١٣:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٢٨٧
حق ‎شناس با اشاره به اصلاح قانون شورا ها در مجلس گفت:

تعداد اعضای شورای شهر تهران به 55 نفر برسد

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از کاهش تعداد اعضا شورای شهر تهران در دوره چهارم گفت: در اقدام غیرکارشناسی مجلس نهم تعداد اعضای شورا از 31 نفر به ۲۱ نفر کاهش یافت. این درحالیست که تهران بزرگ‎تر و پرجمعیت‎تر شده و مشکلاتش بیشتر شده است. پیشنهادم به مجلس اینست که نگاهی به پارلمان محلی شهرهای همطراز تهران در جهان بیندازند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمدجواد حق‎شناس در جریان دویست و شصت و دومین جلسه شورا ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون شوراها گفت: اخیرا در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون شوراها گام برداشته شده و از کارشناسان نظر خواهی شده است و در شورای شهر هم از اعضا  و کمیسیون‎ها نظرخواهی شده است. 
حق ‎شناس بر الزام تغییر ماده ششم قانون شوراها تاکید کرد و درخواست نمود که در تعداد اعضای شورا تجدید نظر شود. 
او در ادامه در همین خصوص اظهار داشت: در اقدام غیرکارشناسی مجلس نهم تعداد اعضای شورا از 31 نفر به ۲۱ نفر کاهش یافت. این درحالیست که تهران بزرگ‎تر و پرجمعیت‎تر شده و مشکلاتش بیشتر شده است. پیشنهادم به مجلس اینست که نگاهی به پارلمان محلی شهرهای همطراز تهران در جهان بیندازند. این پارلمان‎ها بیش از صد نماینده دارند.
حق شناس اظهار داشت: انتظار می‎رود که بتوانیم تعداد اعضای شورا را استاندارد سازی کنیم و فکر می‎کنم پیشنهاد تعداد ۵۵ نفر مناسب است. اما اگر وضعیت بهتر باشد می‎توان تعداد را به بیش از صد نفر رساند تا بتوانند بخشی از مشکلات مردم پوشش دهند.
14-262

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: