• سه شنبه ١٦ دی ١٣٩٩-١٣:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٢٨٥
رییس کمیسیون سلامت،محیط ‌زیست وخدمات شهری شورای شهر تهران مطرح کرد؛

نقض قوانین بالادست با رد کلیات لایحه کنترل آلاینده‌های هوا در پایانه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌ها

زهرا صدر اعظم نوری در جریان بررسی لایحه کنترل الاینده های هوا در پایانه های اتوبوسرانی و ترمینال ها گفت: شورای شهر نسبت به قانون بالادستی موظف است و نمی‌تواند نسبت به قانون مصوب مجلس عمل دیگری انجام دهد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری،رییس کمیسیون سلامت،محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در واکنش به اظهار نظر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره لایحه الزام شهرداری تهران به تعیین ضوابط  کنترل آلاینده‌های هوا در پایانه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌ها گفت: این یک لایحه است و نه طرح و جلسات متعددی انجام شد و با حضور شهرداری به جمع‌بندی رسیدیم. از صحبت‌های آقای هاشمی تعجب می‌کنم.

او ادامه داد: شورای شهر نسبت به قانون بالادستی موظف است و نمی‌تواند نسبت به قانون مصوب مجلس عمل دیگری انجام دهد. در قانون هوای پاک  فیلتر دوده تکلیف شده است. از طرفی قانون ۵ساله سوم شهرداری نیز موارد را مصوب و مشخص کرده است.

نوری اضافه کرد: اگر مسئله فیلتر دوده را نمی‌پسندیم مساله دیگری است. در گذشته که معاون حمل و نقل آقای پورسیدآقایی بودند برای حمله به ایشان می‌گفتند فیلتر دوده نوعی توافقات فی مابین است، امروز که معاون حمل ونقل را خودتان انتخاب کردید، باز هم همان حرف‌ها را تکرار می‌کنید و اصلا برای کمیسیون تخصصی شانیتی قائل نیستید.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد:  معاون شهردار در جلسات با ما بحث می‌کند و موضوع بررسی می‌شود اما اکنون در جلسه موضع‌گیری دیگریدارند.  اگر بخشی را قبول نداری؛  نباید کل بازی را به هم بزنیم. کلیات می‌تواند تصویب شود و بر روی بندهای مختلف بحث شود. ما در مقابل شهر تهران مسئول هستیم و به اندازه ماموریت خود باید مسئولیت خود را انجام دهیم. مسئولیت اتوبوس‌های شرکت واحد با شهرداری است و باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا آلایندگی به حداقل برسد.

12-262

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: