• دوشنبه ١٥ دی ١٣٩٩-٢٠:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٢٧١
علی اعطا در بازدید از آرامستان های دولاب در منطقه ۱۴ شهرداری تهران بیان کرد؛

ساماندهى آرامستان دولاب منطبق با ضوابط ميراث است / خود را صداى دوستداران ميراث مي دانم

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: آرامستان دولاب و ميدانگاه آن منطبق با ضوابط میراثی ساماندهی می شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا روز دوشنبه در بازدید از آرامستان های دولاب در منطقه ۱۴ شهرداری تهران در جریان ساماندهی این مجموعه قرار گرفت و در این خصوص گفت: شورای شهر برای اینکه آرامستان‌های دولاب ساماندهی شود اعتباری را مصوب کرد .
 
وی با بیان اینکه ایجاد میدانگاه در محور این آرامستان در حال اجراست اظهار داشت : در طراحی و اجرای میدانگاه و  ساماندهی آرامستان ها ضوابط میراث فرهنگی رعایت شده است و در این رابطه نگرانی نداریم.
 
 اعطا افزود: اخیراً نگرانی‌هایی برای ساماندهی این آرامستان از سوی برخی فعالان میراث فرهنگی مطرح شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه نگرانی فعالان میراث درمورد آرامستان‌های دولاب به دلیل تجربه برخی اقدامات غیر اصولی در سالیان گذشته است گفت: صدای فعالان میراث جامعه را نسبت به ارزش های فرهنگی و تاریخی حساس می‌کند.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ممکن است برخی اعتراضات به جا و صحیح هم نباشد و پاسخ‌های روشن کارشناسی داشته باشد اما باعث می‌شود گفتگوی اجتماعی شکل بگیرد و جامعه حساس شود.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: من همواره پیگیر موضوعات حوزه میراث فرهنگی هستم و خود را صدای جامعه فعالان میراث‌فرهنگی می‌دانم و حساسیت‌ها و نقطه نظرات آنها را دنبال و با آنان گفتگو می‌کنم.
 
وی افزود: وقتی دیدم حساسیت هایی در رابطه با آرامستان دولاب مطرح شده است با توجه به اینکه مستمرا در جریان کار بودم، با این حال به بازدید رفتم تا از نزدیک در جریان فعالیت‌ها قرار گیرم.
 
اعطا عنوان کرد:  فکر می‌کنم می‌شود با اطمینان سخن گفت که نه در ساماندهی فضای شهری میان پنج آرامستان در قالب یک میدانگاه و نه در  فضای داخلی آرامستان‌ها هیچ گونه اقدام نامناسبی صورت نگرفته و چارچوب‌های میراث نقض نشده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: