• يکشنبه ١٤ دی ١٣٩٩-١١:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٢٣٢
زهرا صدراعظم نوری در تذکری نسبت به وضعیت آلودگی هوا:

دولت متوجه آثار تصمیم گیری دیرهنگام خود باشد/ فعالیت با کمترین آلودگی هنر مدیران و مشارکت شهروندان را می طلبد

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: به رغم گزارش‌های هواشناسی و داده‌های علمی که حاکی از پایداری هوا و تشدید اینورژن بیش از گذشته بوده و این مساله ضرورت توقف فعالیت‌ها را می‌طلبد، اما دو روز از اعلام درخواست تعطيلي مي‌گذرد و هنوز اتفاقی رخ نداده است. باید متوجه آثار تصمیم گیری دیرهنگام باشیم و نسبت به آن پاسخگو باشیم چرا که به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری در جریان دویست و شصت و یکمین جلسه شورا  در تذکری با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: گله‌ای از استاندار و دولت دارم چرا که به رغم گزارش‌های هواشناسی و داده‌های علمی که حاکی از پایداری هوا و تشدید اینورژن بیش از گذشته بوده و  این مساله ضرورت توقف فعالیت‌ها را می‌طلبد، اما دو روز از اعلام درخواست تعطيلي مي‌گذرد و هنوز اتفاقی رخ نداده است. پیشنهاد کمیته اضطرار به دولت ارائه شده و تا بخواهد تشکیل جلسه بدهند و تصمیمی بگیرند، چیزی مشخص نیست.

نوری تاکید کرد: باید متوجه آثار تصمیم گیری دیرهنگام باشیم و نسبت به آن پاسخگو باشیم چرا که به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

او در ادامه تذکر خود درباره توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و جایگزینی سوخت پاک گفت: امروز شهر تهران از استفاده بی‌رویه از منابع انرژی نظیر بنزین، گازوئیل، نفت، گاز و مازوت رنج می‌برد؛ این موارد سوخت‌های فسیلی هستند و به سلامت همه مردم را تهدید می‌کنند.

نوری با بیان اینکه بیماری و مرگ ناشی از آلودگی هوا در کنار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، شرایط را برای مردم کشور به ویژه کلانشهرها و تهران سخت و غیر قابل تحمل کرده ادامه داد: باید رویه‌ها در این زمینه تغییر کند و انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق استفاده و جایگزین سوخت‌های فسیلی شوند.

نوری اضافه کرد: این اتفاق با توجه به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به ویژه دی اکسید کربن و کوچک شدن ردپای اکولوژیک شهر تهران در ارتقا سلامت شهروندان اثر خواهد داشت و مطابق با اصول توسعه پایدار شهری است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه یک شهر با کمترین میزان آلودگی و تخریب محیط زیست انرژی مورد نیاز فعالیت‌ها را تامین کند، هنر مدیران و مشارکت شهروندان آن را می‌طلبد. تهران از نظر موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و مشارکت شهروندان قابلیت‌های بی‌شماری در توسعه و بهره برداری از این قبیل تاسیسات دارد و کافی است با بررسی میدانی، نسبت به شناسایی این فضاها در سطح شهر تهران و جانمایی آن‌ها اقدام کرد.

او ادامه داد: به عنوان نمونه می‌توان به ایجاد سازو کار لازم برای الزام به نصب پنل‌های خورشیدی در ساختمان‌های بلند شهر تهران در هنگام صدور پروانه، استفاده از پنل‌های خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری تهران و تعیین محل‌هایی در پارک‌های وسیع شهری برای استقرار نیروگاه‌های با ظرفیت بیش از ۱۰۰ کیلوات اقدام کرد.

نوری در نهایت گفت: شهردار تهران دستور بررسی و اقدام لازم جهت استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری، ساختمان‌های بلند شهری که در اختیار دارند و طراحی و اجرای اکوپارک با این رویکرد و همچنین الزام در صدور پروانه را اجرا و نتیجه آن را به شورای شهر تهران ارائه کند.

261-5

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: