• جمعه ١٢ دی ١٣٩٩-١٨:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٢١١
محمد جواد حق شناس:

پرداختن به هنر از راههای کاهش آلام در شرایط سخت کرونایی است

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: در این روزهای سخت که همگی درگیر ویروس کرونا هستیم، هنر، به ویژه هنر نقاشی قطعاً می‌تواند به کم کردن آلام ما کمک کند، امیدوارم بتوانیم تدابیری را در پیش بگیریم که به زنده نگاه داشتن هنر در کشور بی‌انجامد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران دومین دوره اهدا دو نشان عالی «مانا» و «مانی» از سوی انجمن هنرمندان نقاش ایران در محل خانه هنرمندان ایران برگزار شد. 

در این مراسم که روز پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران با حضور محمدجواد حق‌شناس (رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران) و مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران برگزار شد، سه نشان عالی مانی به رزیتا شرف‌جهان، رفعت فکوری و سیروس آقاخانی اهدا شد و نشان عالی مانا نیز به هنرمند نقاش استاد منوچهر معتبر اهدا شد. 

محمدجواد حق‌شناس در سخنانی کوتاه با اشاره به نام جایزه عالی انجمن هنرمندان نقاش ایران گفت: مانا و مانی دو نام ارزشمند ایرانی/فارسی، قرار است به تلاشگران هنرمند نقاش اهدا شود که به نوعی احترام و قدرشناسی به ساحت و موقعیت هنرمند نقاش ایرانی است که چند دهه از عمر خود را به مانایی هنر نقاشی اختصاص داده‌اند، تقدیم ‌شود. در این روزهای سخت که همگی درگیر ویروس کرونا هستیم، هنر، به ویژه هنر نقاشی قطعاً می‌تواند به کم کردن آلام ما کمک کند، امیدوارم بتوانیم تدابیری را در پیش بگیریم که به زنده نگاه داشتن هنر در کشور بی‌انجامد. 

منوچهر معتبر پس از دریافت نشان عالی مانا گفت: لازم می‌دانم از انجمن هنرمندان نقاش ایران تشکر کنم که شب ارزشمندی را برای من رقم زدند، از شما حاضرین در این مراسم نیز که در این شرایط سخت لطف کردید و در این مراسم حاضر شدید، صمیمانه تشکر می‌کنم. 

منوچهر معتبر (متولد ۱۳۱۵) هنرمند برجسته نقاش ایرانی است. معتبر به خاطر سبک ویژه‌اش در طراحی شناخته شده ‌است. او در شیراز متولد شد و نقاشی را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرد. سه دوره طراحی را در انجمن هنرجویان نیویورک و دوره فوق لیسانس در آموزش هنر را در دانشگاه ایندیانا سپری کرد. سپس به ایران بازگشت و در دانشگاه‌های هنر ایران و مراکز هنر تجسمی طراحی و نقاشی تدریس کرد. معتبر در سال ۱۳۷۴ برنده دیپلم افتخار از نمایشگاه نقاشان معاصر جهان شد. موفق‌ترین دوره کاری معتبر را در دهه شصت و طراحی‌های او از زنان با چادرهای سیاه که منتظر خبر از جنگ و فرزندان و همسرانشان هستند دانسته‌اند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: