• يکشنبه ٧ دی ١٣٩٩-١٢:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠١٣٩
انتقاد علی اعطا به شهرداری تهران:

مصوبه طراحی و احداث یادمان سردار قاسم سلیمانی هنوز اجرایی نشده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به عدم اجرای مصوبه «الزام شهرداری تهران به طراحی و احداث یادمان سردار شهید قاسم سلیمانی از طریق انتشار فراخوان بین‌المللی» تذکر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «علی اعطا» در جریان دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورا با ارایه تذکری، تاکید کرد: مصوبه «الزام شهرداری تهران به طراحی و احداث یادمان سردار شهید قاسم سلیمانی از طریق انتشار فراخوان بین‌المللی» در پانزدهم دی‌ماه سال ۹۸ به تصویب رسید.

وی گفت: این مصوبه مشتمل بر ماده واحده و ۳ تبصره است که بر اساس آن شهرداری تهران موظف شد طراحی و احداث یادمان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در محل مناسبی از فضای عمومی شهر تهران را در دستور کار قرار دهد.

اعطا با بیان اینکه در تبصره ۳ این مصوبه اینجانب به عنوان عضو کمیسیون معماری و شهرسازی به عنوان ناظر بر حسن اجرای مصوبه و ارائه گزارش انتخاب شده ام، گفت:  اکنون پس از گذشت یک سال و در آستانه سالگرد شهادت سردار و به رغم پیگیری ها اینجانب هیچ اطلاعی از سرنوشت این مصوبه ندارم و پیگیری ها نشان می دهد مصوبه شورا اجرا نشده است .

وی تاکید کرد: این انتقاد به شهرداری وارد است که چرا در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی ، شهرداری اجرای این مصوبه را که با قید دو فوریت در صحن تصویب شد، در دستور کار قرار نداده است .

وی ادامه داد: وقتی طرحی با دو فوریت در صحن به تصویب می رسد، این فوریت صرفا برای صحن نیست و باید در دستگاه اجرایی هم نمود پیدا کند.

اعطا با بیان اینکه دیروز به شوخی به دوستان میگفتم که فقط مصوبات نامگذاری شورا است که درست اجرا می شود ، گفت: علت این است که شهرداری نقش حداقلی را در اجرای مصوبات نامگذاری دارد و اگر شهرداری نقش بیشتری در اجرای این  مصوبات داشت، شاید مصوبات نامگذاری  هم در اجرا با مشکلاتی مواجه می شد .

وی تاکید کرد: به عنوان ناظر شورا، بر اجرای مصوبه «الزام شهرداری تهران به طراحی و احداث یادمان سردار شهید قاسم سلیمانی از طریق انتشار فراخوان بین‌المللی» تذکر می دهم که شهرداری در اسرع وقت این مصوبه را به موقع اجرا بگذارد.

259-12

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: