• شنبه ٦ دی ١٣٩٩-١٣:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠١٢٠
صدر اعظم نوری:

۶۰ میلیارد تومان عوارض فضای سبز به خزانه باز گردد/ ۱۴ باغ پایتخت در حال افتتاح هستند

عضو شورای شهر تهران گفت: از شهردار درخواست کرده‌ام تا ۶۰ میلیارد تومان عوارض فضای سبز به خزانه بازگردد و به خرید باغ‌ها منجر شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حفظ محیط زیست شهر تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات موثری که در حال حاضر انجام شده،  حفاظت و صیانت از باغ‌ها به جای باغ فروشی و تخریب آن‌ها است.

وی ادامه داد: برای تحقق این سیاست، پس از لغو مصوبه برج باغ و جایگزین کردن مصوبه خانه باغ، کمیسیون ماده ۷ و قانون حفظ و گسترش فضای سبز و حفظ باغ‌ها به صورت مستمر و منظم فعالیت خود را آغاز کردند.

صدراعظم نوری با اشاره به کمیسیون ماده ۷ گفت:  تمام خانه‌هایی که می‌خواهند پایان کار خود را بگیرند و ساخته شوند باید توسط کمیسیون ماده ۷ استعلام شوند، زیرا نوع ملک در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد و وضعیت درختان قطع یا خشک شده  و تعداد آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که اکنون برای توسعه فضای سبز شهری حساب مستقلی در نزد خزانه وجود دارد و توسط آن چه اقداماتی انجام شده است؟، بیان کرد: به پیشنهاد کمیسیون  محیط زیست مقرر شد تا حساب مستقلی در خزانه شهرداری ایجاد شود تا تمامی جرائم ناشی از قطع درختان در آن حساب واریز شود و سپس تنها برای تملک باغ‌ها و توسعه فضای سبز از این حساب مبالغی برداشت شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این حساب ذخیره شد و سپس به دنبال آن اراضی مناسب و باغ‌های سطح شهر شناسایی شدند.

صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که از این مبلغ برای توسعه فضای سبز در چه مناطقی استفاده شده است؟ گفت: در مناطق کم برخوردار که سرانه فضای سبز آن‌ها کم  است مانند مناطق ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۷ اراضی فضای سبز ایجاد خواهد شد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تهران ادامه داد:  تاکنون ۱۴ باغ یا اراضی مستعدی که می‌توانستند به پارک محله تبدیل شوند، خریداری شده‌اند و هم اکنون به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده‌اند و ۱۴ باغ دیگر هم در حال افتتاح هستند.

وی درباره عوارض دریافتی در سال گذشته گفت: سال گذشته حدود ۶۰ میلیارد تومان در حساب باقی مانده بود و از  شهردار تهران درخواست کردم تا این مبلغ باز گردد و به خرید باغ‌ها منجر شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: