• پنج شنبه ٤ دی ١٣٩٩-١٥:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠١٠٥
اعتماد در گزارشی نوشت:

واكنش عضو شوراي تهران به تلاش براي تغيير نام خيابان شجريان

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از روزنامه اعتماد محمدجواد حق‌شناس، رييس كميسيون نامگذاري شوراي شهر تهران به تلاش برخي براي تغيير نام خيابان شجريان، با انتشار توييتي واكنش نشان داد . «محمدجواد حق‌شناس» در واكنش به اقدام برخي براي تغيير نام خيابان شجريان، بامداد امروز در توييتي در حساب شخصي خود در توييتر نوشت: «پس از شهادت شهيد فخري‌زاده، شوراي شهر تهران به احترام اين شهيد والامقام نام خيابان صنايع در منطقه ١ (محل كار وي) را با قيد فوريت به نام ايشان نامگذاري كرد.» او ادامه داد: «بيش از ٤٥ درصد نامگذاري‌هاي اين دوره - شوراي شهر تهران- به نام شهيدان سرافراز ميهن بوده است.» حق‌شناس ادامه داد: «انتظار رواداري به نمادهاي جامعه خواسته زيادي نيست.» روز گذشته شماري در اعتراض به نامگذاري خياباني به نام استاد آواز ايران، محمدرضا شجريان، با چسباندن برگه‌اي به نام دانشمند شهيد «محسن فخري‌زاده»، تابلوي خيابان را مخدوش كردند. گفتني است شوراي شهر تهران در نخستين جلسه پس از شهادت دانشمند شهيد «محسن فخري‌زاده» كه دو روز پس از شهادت ايشان برگزار شد با قيد دو فوريت خيابان صنايع در كنار وزارت دفاع را به نام اين شهيد فخر ايران كرد. شوراي شهر همچنين سه روز پيش نام خيابان فلامك در منطقه 2 را به نام استاد آواز ايران، محمدرضا شجريان تغيير داد.

واكنش خانواده شهيد محسن فخري‌زاده به تغيير نام خيابان شجريان
خانواده شهيد محسن فخري‌زاده در پي اتفاقاتي كه توسط عده‌اي رخ داده و به‌ طور خودسر نام خيابان شجريان را به شهيد فخري‌زاده تغيير داده‌اند، بيانيه‌اي منتشر كرد. در اين بيانيه ‌كه با اين بيت شعر «همي گويم و گفته‌ام بارها/ بود كيش من مهر دلدارها» آمده است: 
ملت عزيز و فرهنگ‌پرور ايران اسلامي
سلام عليكم 
بنا بر اخبار و اطلاعات واصله، عنوان تابلوي خيابان زنده‌ياد «استاد محمدرضا شجريان» در منطقه دو شهرداري تهران بدون هماهنگي با مسوولان دست‌اندركار به نام «شهيد دكتر محسن فخري‌زاده» تغيير نام يافته است.
با عنايت به علاقه‌مندي و احترام شهيد عزيزمان به هنر و موسيقي اصيل ايراني و زبان و ادبيات فاخر پارسي به عنوان اركان جدايي‌ناپذير فرهنگ غني ايران اسلامي، هر گونه تغيير در نام‌ها و نمادهاي اين عرصه دور از انديشه و سيره آن شهيد راه علم و دانش و اقتدار ميهن عزيزمان است.
با تقدير و تشكر از ابراز احساسات ارادتمندان به ساحت شهداي انقلاب اسلامي به ويژه شهيد دكتر محسن فخري‌زاده به استحضار مي‌رساند هر گونه تغيير در نام‌ها و عناوين معابر و خيابان‌ها بايد از طريق مراجع رسمي صورت گيرد و اقداماتي خارج از رويه‌هاي جاري، شايسته و به مصلحت نيست. همچنين با اقدام شوراي اسلامي شهر تهران در همان ساعات ابتدايي اين ترور ناجوانمردانه، نام خيابان «صنايع» به «شهيد محسن فخري‌زاده» نامگذاري گرديد و مقدمات لازم جهت نام‌گذاري يكي از خيابان‌هاي اصلي شهر تهران نيز در دستور قرار گرفته است. بي‌ترديد جهاد علمي شهيد دكتر فخري‌زاده كه ساليان سال با نيتي خالصانه در گمنامي و بي‌نامي براي تقويت پايه‌هاي اقتدار دفاعي و ايجاد وحدت، عزت و همدلي ميان آحاد مردم شريف و فرهنگ‌پرور ايران اسلامي صورت گرفت، نبايد با اقدامات وحدت شكن و تفرقه‌انگيز خدشه‌دار گردد. بي‌شك سيره و انديشه آن شهيد بزرگوار مبتني بر زدودن زنگارهاي جهل و تعصب و اقدامات علمي ايشان بر پايه قطع وابستگي فني و دانشي كشور از بيگانگان بنا شده و همه علاقه‌مندان به فراگير شدن اين گفتمان ارزشمند كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري و دلسوزان نظام اسلامي است بايد تلاشي جهادگونه و عزت آفرين داشته باشند و اين‌گونه است كه نام جهادگران و فخرآفرينان عرصه علمي كشور نامدار و بلند آوازه مي‌شود.

 

شهرداري كرمانشاه تاق‌بستان را بست

شهرداري كرمانشاه با قرار دادن نيوجرسي بتني مقابل درب ورودي محوطه تاريخي تاق‌بستان، مانع تردد به داخل اين محوطه فرهنگي و تاريخي شد. به گزارش ايسنا، اميد قادري، مديركل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان كرمانشاه در پاسخ به چرايي مسدود كردن ورودي مجموعه فرهنگي و تاريخي تاق‌بستان توسط شهرداري اظهار كرد: چندي پيش يك مجموعه شيشه‌اي در ورودي محوطه تاريخي تاق‌بستان ساخته شد كه اكنون شهرداري منطقه پنج كرمانشاه با ادعاي اينكه ميراث فرهنگي براي ساخت آن از شهرداري مجوز نگرفته، اقدام به قرار دادن نيوجرسي بتني مقابل درب ورودي مجموعه تاريخي تاق‌بستان كرده است. او تصريح كرد: كميسيون ماده 100 هم از ميراث فرهنگي خواسته يا بابت اين ساخت و ساز بايد بيش از 10 ميليارد تومان به شهرداري جريمه پرداخت كند يا اينكه اين ساختمان شيشه‌اي بايد قلع و قمع شود. مديركل ميراث فرهنگي كرمانشاه تاكيد كرد: اين اقدام شهرداري منطقه پنج كرمانشاه در حالي است كه طبق قوانين ميراث فرهنگي، براي انجام ساخت و ساز در محوطه‌هاي تاريخي نياز به مجوز از شهرداري نيست. او اضافه كرد: از سوي ديگر در يكي از كارگروه‌هاي گردشگري چند سال پيش استان هم شهرداري موافقت خود را با احداث اين ساختمان در ورودي محوطه تاريخي تاق‌بستان اعلام كرده است. 

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: