• چهارشنبه ٣ دی ١٣٩٩-١٨:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٠٨٧
مجید فراهانی در آستانه بزرگداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی:

راز محبوبیت شهید سلیمانی همراهی با مردم بود/ تحلیل اندیشه و مکتب شهید سلیمانی بر هر اقدام دیگر اولویت دارد

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی یک مکتب و اندیشه است گفت: وقتی صحبت از شهید سلیمانی می کنیم یعنی صحبت از یک مکتب و اندیشه و راه است، لذا تحلیل این مکتب و تفکر آن بر هر اقدام دیگری اولویت دارد.

 
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران جلسه هماهنگی بزرگداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، محمد سالاری رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای شهر تهران،مجید فراهانی رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران، حسن خلیل آبادی رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، حجت الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، برزین ضرغامی رییس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران، نوبخت نماینده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران، سالک رییس سازمان بسیج شهرداری تهران، حمید علی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید استان تهران، حزیراوی نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد.
 
مجید فراهانی در این جلسه پس از استماع سخنان مدعوین  گفت: اگر صحبت از حاج قاسم می کنیم توجه کنیم که حاج قاسم یک راه و اندیشه بود و اهمیت این موضوع آنجا  مشخص می شود که مقام معظم رهبری نیز صحبت از مکتب شهید سلیمانی کردند و فرمودند "مکتب حاج قاسم".
 
فراهانی ادامه داد: لذا ما بیش از هر چیز نیاز به تحلیل این اندیشه و راه برای تداوم مسیر داریم نه تجلیل که البته این امر نیز در جای خود شایسته است.
 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از دیگر شاخصه های شهید سلیمانی محبوبیت وی در بین مردم بود و آنچه که ما باید در نخستین سالگرد این شهید بزرگوار مد نظر قرار دهیم این است که ابعاد این محبوبیت را بررسی کنیم ، راز محبوبیت شهید سلیمانی چه بود؟ چه شد که در مراسم تشییع وی میلیون ها جمعیت آمدند، و اگر بخواهیم یک پاسخ روشن و صریح به این پرسش ها بدهیم باید بگوییم که راز محبوبیت شهید سلیمانی همراهی با مردم بود. هر جا که مردم نیاز داشتند حاج قاسم اولین فردی بود که خود را برای یاری به آنان می رساند و مصداق بارز این امر هم در سیل خوزستان اتفاق افتاد. در سیل خوزستان اولین کسی که آمد و پیام جهادی بدین مضمون که " کربلای ما امروز خوزستان است سر داد " حاج قاسم سلیمانی بود. که اگر نبود این حرکت جهادی، خسارات مادی و معنوی جبران ناپذیری بر جای می ماند.
 
فراهانی افزود: پس اگر به دنبال تداوم راه و اندیشه شهید سلیمانی هستیم نمی توانیم بی توجه به  مشکلاتی که مردم امروز با آن دست و پنجه نرم می کنند، باشیم و لذا می توانیم تجلیل از شهید سلیمانی را با حل مشکلات مردم پیوند دهیم.
 
رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا گفت: برای نمونه یکی از مشکلاتی که امروزه با آن دست به گریبان هستیم خالی بودن بانک خون است و چه خوب است در مراسم تجلیل و در پایگاه هایی که توسط سازمان بسیج شهرداری تعبیه می شود با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه هایی تحت عنوان "نذرخون" اقدام شود.
 
او همچنین خاطر نشان ساخت: اگر بتوانیم برنامه های این روز را به سمت برنامه های مشارکت محور مردمی ببیریم شاهد اثر گذاری چندین برابری آن خواهیم بود. شما ببینید مراسم محرم به واسطه مردمی بودن آن هر سال به چشم می آید و امسال که به واسطه شیوع کرونا دسته جات و هیات های مذهبی در سطح شهر نبود به رغم تلاش های وافر شهرداری تهران شهر رنگ و بوی محرم نداشت لذا این مردم هستند که سبب زنده نگاه داشتن چنین مراسم هایی می شوند، لذا در راستای مردمی برگزار کردن این مراسم می توانیم پوستر های شهید را به مردم و مغازه ها برسانیم  و شاهد خواهیم بود که اثر این کار از صد پیام دولتی بیشتر است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: