• چهارشنبه ٣ دی ١٣٩٩-١٣:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٠٨٣
محمدجواد حق شناس در گفتگو با رکنا تاکید کرد:

تغییر خودسرانه نام معابر شهری یک اقدام غیر قانونی است

دو روز پس از نصب تابلوی استاد محمدرضا شجریان، عده ای اقدام به تغییر نام این تابلو به شهید محسن فخری زاده کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از رکنا، تغییر خودسرانه تابلوی خیابان استاد شجریان و تغییر آن به نام شهید فخری زاده یک اقدام غیرقانونی است.محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: من فکر می کنم احتمالا دوستان اطلاعی نداشتند که اعضای شورای شهر دوره پنجم به محض شهادت محسن فخری زاده، در طرحی دو فوریتی به نامگذاری خیابان مهمی در تهران به نام این شهید اقدام کرده و قرار بود برای سالروز چهلم شهادت محسن فخریزاده همزمان از تابلو و سردیس این شهید رونمایی کنیم.

با افتخار با تخلف شان عکس گرفتند

وی با اشاره به این که از سوی دیگر این انتخاب شورای شهری است که 26میلیون رای دارد، افزود: قانونگذار دقیق اعلام کرده هر نوع خدشه و آسیب زدن به تابلوهای شهری خلاف قانون بوده و برخلاف قواعد شناخته شده است. چنین رویکردی را نمی گذریم کسی تابلویی را جا به جا کند و با افتخار با آن عکس بگیرد. به نظر می رسد که دوستان درست راهنمایی نشده اند و شهرداری قطعا این تابلو را ترمیم خواهد کرد. امیدواریم مراقبت شود که این رفتار دوباره تکرار نشود.

تعرض به نام شهید فخری زاده و استاد شجریان

شجریان

محمدجواد حق شناس در پاسخ به این سوال که آیا برای این تعرض به اموال عمومی مدیریت شهری (شورای شهر تهران و شهرداری) شکایت خواهد کرد؟ گفت: در گام اول معمولا شکایت نمی کنیم و سعی می کنیم با گفتگو و آگاهی رسانی موضوع را حل کنیم. از دیروز جامعه حساسیت خود را نسبت به این موضوع نشان داده است. از دیشب تاکنون صدها تماس توئیتری، واتساپ، اینستاگرامی و... داشتم که مردم با رخ دادن این اتفاق به شدت نگران شده اند. به همین دلیل احتمالا دوستان متوجه آثار این رفتارشان نبودند. این تخریب به اموال شهر برنمی گردد به نظر من نام شهید محسن فخری زاده و نام استاد محمدرضا شجریان نیز مورد تعرض قرار گرفته است.

اصرار بر اشتباه قانون شکنی است

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا از خاطیان شکایت نمی شود؟ تاکید کرد: بار اول احتمال دارد که فردی از آثار و ابعاد رفتارش مطلع نباشد. به همین دلیل معتقدیم که می توان با آگاهی بخشی، گفتگو و اطلاع رسانی این موضوع حل می شود. اما اگر برای اشتباهی اصرار شود قانون شکنی محسوب شده و باید با آن برخورد قانونی کرد.

وی در پاسخ به این نکته که اگر اینگونه باشد هر کسی یکبار اشتباه می کند چون بار اول با او برخورد نمی شود، گفت: قبول دارم. اما معنی آگاهی رسانی که این چند روز انجام می شود، این است که نباید بار دومی داشته باشیم.

محمدجواد حق شناس به این سوال که بنابراین هر جای تهران اگر اتفاقی به این شکل برای بار دوم رخ دهد و حتی این گروه نباشند، مدیریت شهری از آنها شکایت می کنند؟ پاسخ داد: وظیفه مدیریت شهری، شهرداران مناطق و نواحی این است که اگر جایی به اموال عمومی شهر لطمه ای وارد شده یا این اموال تخریب شدند، قطعا پیگرد قانونی را در دستور کار خود قرار دهند

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: