• سه شنبه ٢ دی ١٣٩٩-١١:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٠٥٠
زهرا صدراعظم نوري خواستار شد؛

دستور فوري شهردار تهران براي افزايش حقوق كارگران نگهداري فضاي سبز و رفت و روب

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: با عنایت به اینکه کارگران نگهداری فضای سبز و رفت و روب شهرداری تهران بخش قابل توجه و مهمی از بدنه شهرداری و کارگران خدوم جامعه را تشکیل می‌دهند، توجه به حقوق و دستمزد این قشر زحمت کش از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری در جریان دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورا در تذکری در رابطه با حقوق و دستمزد کارگران نگهداری فضای سبز و رفت و روب گفت: طبقه کارگری یکی از زحمتکش‌ترین طبقات جامعه است که به رغم تلاش‌های زیاد از حقوق‌های ناچیزی برخوردار هستند.

نوری اضافه كرد: به ویژه در شهرداری حوزه خدمات شهری و بخش کارگری از سختی کاری برخوردار هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: میزان دستمزد و حقوق دریافتی این کارگران نسبت به تلاش‌هایی که می‌کنند فاصله دارد و دولت مصوب کرده است که این فاصله کمتر و حقوق افزایش یابد. طبیعتا این افزایش که در سال جاری كه حدود ۴۴ درصد است شامل حال این عزیزان می‌شود و مقداری در اداره زندگی به آن‌ها کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر این مورد در شهرداری اعمال نشود و اعتبار آن ابلاغ نشود، این مشکل برای کارگران پابرجا خواهد ماند، اضافه کرد: اکنون مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیار زیاد است و انتظار توجه ویژه و دستور اکید شهردار تهران را داریم.

نوری در ادامه با قرائت متن تذکر خود گفت: با عنایت به اینکه کارگران نگهداری فضای سبز و رفت و روب شهرداری تهران بخش قابل توجه و مهمی از بدنه شهرداری و کارگران خدوم جامعه را تشکیل می‌دهند، توجه به حقوق و دستمزد این قشر زحمت کش از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار است.

او ادامه داد: با عنایت به بخشنامه‌های دولت محترم، حقوق و دستمزد سال جاری کارگران در دو نوبت برای کارگران فضای سبز و کارگران رفت و روب به میزان ۴۱ درصد افزایش یافته که ۱۵ درصد از آن پیش بینی و تامين شده و ۲۶ درصد باقی مانده هنوز تامین اعتبار نشده است.

نوری گفت: از این جهت بخاطر حمایت از پرسنل خدوم فضای سبز و رفت و روب شهرداری تهران و جلوگیری از بروزتبعات احتمالی از شهردار تهران می‌خواهم برای این موضوع دستور عاجل دهند و در اصلاحیه بودجه سال جاری این نکته را مد نظر قرار دهند.

258-5

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: