• يکشنبه ٣٠ آذر ١٣٩٩-١٣:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٠٢٤
حسینی میلانی خواستار شد:

استانداری تهران جلسات کارگروه آلودگی هوا را برگزار کند

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تهران به مدت سه روز دچار پدیده «مه‌دود» بوده است از استانداری تهران درخواست کرد جلسات کارگروه آلودگی هوا را به صورت هفتگی برگزار کند.

سید آرش حسینی میلانی در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهروندان درخواست می‌کنم محدودیت‌های کرونایی را با حساسیت بسیار رعایت کنند.

وی در تذکری درخصوص منابع آلایندگی و منابع ثابت در اطراف تهران به اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران اظهار داشت: شاخص آلودگی هوای شهر تهران در یک هفته اخیر در بسیاری از مواقع در مرز ۱۵۰ (ناسالم برای همه گروه‌های حساس) قرار داشته و عملا شهر با وجود بارندگی در روز پنجشنبه به مدت سه روز متوالی دچار پدیده «مه‌دود» بوده که بسیار هشدار دهنده است.

وی ادامه داد: با وجود برقراری قرنطینه نسبی در دو هفته اول آذر ماه ۹۹، همچنان ۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و شش روز قابل قبول بوده است. در نیمه دوم آذر ماه نیز ۱۰ روز هوای ناسالم را برای گروه‌های حساس داشته‌ایم.

حسینی میلانی با اشاره به وضعیت شاخص So۲ در سه منطقه ۱۸، ۱۹ و ۲۰ تصریح کرد: غلظت So۲ در سه منطقه ۱۸، ۱۹ و ۲۰ در آذر ماه نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۸ از هشت پی‌بی‌بی به ۱۱.۷ پی‌بی‌بی رسیده که به معنای افزایش ۴۵ درصدی است. علاوه بر این، در شهر ری سه روز، در منطقه ۱۸ پنج روز و در منطقه ۱۹ به مدت هفت روز شاخص So۲ در شرایط آلایندگی قرار داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به احتمال استفاده از گازوئیل آلوده یا مازوت، به متولیان موضوع، اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تهران تذکر می‌دهم مراقبت و پایش لازم را جهت تحول سوخت پاک انجام دهند.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر با بیان اینکه از استانداری می‌خواهم جلسات کارگروه آلودگی هوای استان را به صورت هفتگی برگزار و به صورت دقیق شرایط را در دی ماه رصد کند، تصریح کرد: از شهرداری تهران می‌خواهم شاخص وضعیت ترافیک (TQI) را برای اطلاع‌رسانی وضعیت ترافیک به تفکیک مرکز شهر، محدوده طرح کاهش و کل شهر به صورت منظم و ترجیحا روزانه منتشر کند تا آگاهی عمومی و حساسیت لازم در سطح اجتماعی ایجاد شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: