• چهارشنبه ٢٦ آذر ١٣٩٩-١٥:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٩٧٣
احمد مسجد جامعی در اختتامیه دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری شهری :

یکی از راه های کسب درآمد برای شهرها روایت خاطره هاست!/ شهر یک اثر هنری است!

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از راه های کسب درآمد پایدار برای شهر روایت و خاطره گویی است گفت: شهری موفق است که رویا داشته باشد قصه و قصه گو و خاطره داشته باشد و من از این نگاه اقتصاد خاطره را مطرح می کنم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ احمد مسجد جامعی در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: در ابتدا یادی می کنم از آقای هاشمی رفسنجانی که نخستین جشنواره به همت ایشان انجام شد، در آن سال ها پژوهش خیلی جدی نبود و این پیشنهاد از وزارت ارشاد هم مطرح شد.

وی ادامه داد: از آقای حناچی تشکر می کنم که پژوهش را جدی تلقی می کند و خودشان هم در این زمینه تلاش و پشتیبانی می کنند.

 مسجد جامعی با اشاره به لزوم نگاه زیباشناسی به شهر تهران بیان کرد:  شهر از این نگاه یک اثر هنری است که رویا و خاطره و آرمان دارد.  شهری موفق است که رویا داشته باشد قصه و قصه گو و خاطره داشته باشد و من از این نگاه اقتصاد خاطره را مطرح می کنم.

وی یادآور شد: باید دنبال درآمدهای پایدار شهری باشیم، باید توجه کنیم که یکی  از راه های کسب درآمد برای شهر روایت و خاطره است .

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: پایداری شهر تهران به پایداری فرهنگ ایران است. در زمانی که در ایران بی دولتی حاکم بوده است ما فرهنگ ایران را داشتیم و این منشاء پایداری بوده است و منشاء این پایداری را باید بررسی کرد.

وی با بیان این که هیچ پدیده شهری برای آینده نیست که گذشته نداشته باشد در غیر اینصورت نمی ماند، گفت: آینده در گرو برقراری ارتباط با گذشته است که باید آن را بسط داد. نکته دیگر این است که راهی برای موفقیت نیست جز آن که به جزئیات توجه کنیم.

احمد مسجد جامعی افزود: تهران را از بالای کوه پوشیده در گرد و غبار می بینیم اما وقتی به کوچه ها وارد می شویم و روددره های تهران می شویم، می بینیم که با آنها نیز بد رفتاری شده است.

وی ادامه داد: خاطره شهر نیاز به بازخوانی و روایت دارد و این امر  نیاز به شناخت شهر دارد، و این در حالی است که  ما تهران را نمی شناسیم. وقتی به گذشته تهران مراجعه کنیم می بینیم که تهران مشکل آب دارد و این مشکل جدی است، تهران آب اطراف تهران را می بلعد و مدیریت مصرف آب هم خیلی مهم است.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران یادآور شد: در این زمینه من در جلسات شورای شهر تذکر دادم که آب زلالی که از برف های کوه های بلند می آید در مسیر آلوده می شود و می توان آلودگی آن را کنترل کرد. اگر این مشکل را بپذیریم طراحی فضای سبز و بازچرخانی آب به نوعی دیگر انجام خواهد پذیرفت.

وی در پایان بیان کرد: ما باید به پژوهش های آینده نگر بیشتر بپردازیم و بدانیم که این در گرو شناخت گذشته است و برای رسیدن به راهکارها چاره ای نداریم جز این که به جزئیات توجه کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: