• سه شنبه ٢٥ آذر ١٣٩٩-١٠:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٩٣٩
در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورا:

شورایاران منطقه 15 خواستار نگاه ویژه شورا به این منطقه شدند

رابط هیات رئیسه شورایاران منطقه 15 با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از ابر مسئله و مسائل مهم محلات منطقه15 را اعلام کرد و ضمن بر شمردن فرصت ها و تهدیدات منطقه خواستار نگاه ویژه شورای اسلامی شهر تهران به مسائل مختلف منطقه شد.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران قاسم حسین زاده رابط هیات رئیسه منطقه 15 در ابتدای دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورا با تاسی از سخنان رهبری انقلاب اعلام کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با شهر تهران  اعلام داشتند« تهران باید به شهری با هویت ایرانی ، اسلامی، زیبا روح نواز، دارای رفاه عمومی و مقاوم تبدیل شود، شما تلاش کنید با همت در کار و خدمت، تجربه خوبی به یادگار بگذارید.

وی در  ارتباط با موقعیت جغرافیایی منطقه گفت: منطقه 15 دارای 20 محله و 7 ناحیه است. این منطقه با مساحت 35 هکتار جمعیتی656,747 نفری را در خود جای داده و105 مسجد26 کتابخانه ،3 بیمارستان  و 2 دانشگاه و... دارد.

حسین زاده در مورد فرصت های منطقه 15 که جایگاه این منطقه را در صورت توجه متحول کند گفت: تفرجگاه مسگرآباد  در اوج آلایندگی تهران میزان آلودگی اش نزدیک به صفر  فرصتی استثنایی است. کوه هاي بی بی شهربانو که با منطقه 20 و شهر ري همجوار است  در کنار پروژه ري-فورت ، زندان هارون الرشید،پارك آبی آزادگان،کوشک امیر سلیمانی،امام زاده سیده ملک خاتون می تواند فرصت های استثنایی در منطقه به وجود آورد.

وی ضمن توضیح در مورد مسائل اجتماعی پیرامونی گرمخانه خاوران در منطقه 15 این گرمخانه را ابر مسئله منطقه و برخی محلات پیرامونی این گرمخانه عنوان کرد و خواستاررسیدگی به وضعیت این گرمخانه به منظور کاهش آسیب های پیرامومی آن شد.

مسائل مهم محلات منطقه  در یک نگاه

شورایارمنطقه 15 به نمایندگی از تمامی شورایاران منطقه مسائل مهم منطقه را اعلام کرد افزود: عدم ارایه سندهاي مشاعی به محله اتابک توسط سازمان نوسازي شهرداري تهران؛ضایعات فروشان شوش ؛احداث پل غیر هم سطح در تقاطع اتوبان بسیج و محلاتی؛گرمخانه خاوران؛کارخانه سیمان؛عدم توازن بخشایش فضاي سبز در منطقه 15 ؛کمبود پارکینگ در بافت فرسوده؛ضایعات فروشان شوش؛عدم صدورسند مالکیت منازل مسکونی و بلاتکلیفی طرح تفصیلی و پایان کار محله بروجردي، کارخانه سیمان ، بازبینی طرح تفصیلی منطقه 15 از جمله مسائل مهم منطقه است.

شورایار منطقه 15 در ادامه با اشاره به چالش های هر محله اقدام به ذکر این مشکلات در هر محله کرد و خاطر نشان ساخت:

محله طیب با نا تمام ماندن پروژه امام علی (ع) به سمت خیابان خاوران و محله مینایی با بالا بودن میزان فرسودگی بافت مسکونی محله مواجه هستند. همچنین در محله شوش کمبود پارکینگ در سطح محله، در محله مظاهری فقدان فضاي فرهنگی و ورزشی و فضاي سبز و محله اتابک نیز با نبود کلانتري و کمبود امنیت دست و پنجه نرم می کنند.

او ادامه داد: محله مطهری نیز با نبود سالن چند منظوره فرهنگی ورزشی در کنار زمین چمن مصنوعی بوستان گلزار و محله ابوذر با  سرریز شدن آب در محل پل ششم بلوار ابوذر در زمان بارندگی و محله هاشم آباد نیز وجود ضایعات فروشان در سطح محل مواجه هستند.

حسین زاده مشکلات وجود کارخانه سیمان در محله مشیریه و انتقال گرمخانه خاوران از محله رضویه  و نیز

اتصال خروجی افسریه شمالی به بلوار ابوذر در افسریه شمالی را از دیگر مشکلات محلات این منطقه دانست.

او همچنین افرود: در محله افسریه جنوبی با  ترافیک اتوبان افسریه، در محله شهید بروجردی نیز با عدم صدور سند مالکیت منازل مسکونی و بلاتکلیفی طرح تفصیلی و پایان کارو در کیانشهرجنوبی با  بازپیرایی جنگلهاي محله کیانشهر و در کیانشهر شمالی نیز معبر سازي جنگل هاي حدفاصل شهرك شاهد و شهرك کوي آزادگان در محله بی سیم  سد معبر توسط چرخی ها و وانتی ها و در محله والفجر نبود استخر، محله مسعودیه نیمه تمام ماندن اتوبان شوشتري و در خاورشهر نیز توقف و تردد کامیون و تریلی در سطح محله را داریم.

پیشنهادات شورایاران

حسین زاده  بعد از برشمردن این چالش ها  نسبت به ارائه پیشنهاد شورایاران برای رفع این مشکلات پیشنهاتی را به شرح زیر اعلام کرد:

-1 انتقال گرمخانه شهرك رضویه به شهرستان شریف آباد که در دوره قبل

با پیگیري شورایاران زمینی به مساحت 5000 متر مربع خریداري و تحویل

سازمان خدمات اجتماعی شهرداري تهران گردید و لی متاسفانه در حال

حاضر کاربري دیگري دارد.

-2 تخصیص اعتبار براي ایجاد پل غیر هم سطح در محل تقاطع اتوبان

بسیج و محلاتی که بار ترافیکی افسریه را کاملا برطرف می نماید.

-3 ایجاد تسهیلات و بسته هاي تشویقی براي صنوف غیر مزاحم به مدت

حداقل 3 سال در گاراژهاي اوراقچی هاي شوش که باعث انگیزه براي به

پاي کار آمدن این صنوف می گردد.

-4 تخصیص اعتبار براي تملک اماکن تجاري در حاشیه محور اتوبان بسیج

که به صورت دندانه اي منظر شهري را خراب کرده است.

گزارش عملکرد در مدیریت شهري منطقه با در خواست شورایاران

حسین زاده  با طرح مباحثی پیرامون همکاری شورایاران با مدیریت شهری منطقه گزارشی را پیرامون  انتقال مشکلات محلات به مدیریت شهری منطقه  به اعضای شورای شهر ارائه داد و پروژه های اجرایی شده در طول  سه سال اخیر را در منطقه 15 به شرح زیر اعلام کرد:  احداث استخر افسریه، مجموعه ورزشی شهید عزیزي، باغچه حواس، بازا رهاي میوه و تره بار، افسریه اتابک، سروستان ؛ احداث معابر مسگرآباد ، تلاش برای تکمیل مجموعه ورزشی مظاهري، مسقف نمودن پایانه خاوران، تفرجگاه مسگرآباد ،احداث سردرب شهرك شهید بهشتی.

رابط هیات رئیسه منطقه 15 همچنین گزارش مفصلی از ایجاد بزرگراه نجفی رستگار را در صحن شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد و در این رابطه گفت: بزرگراه نجفی رستگار در حقیقت بزرگراهی فرامنطقه ای است که 6 کیلومتر طول دارد و از آزادگان به سمت بلوارامام رضا کشیده شده است. در سال 98 بخش از این پروژه شامل خاک ریزی ها، خاک برداری ها و پلها با سرعت خوبی به سر انجام رسیده است و برای افتتاح آن مشکلاتی وجود دارد که نیازمند مساعدت ویژه از سوی شورای شهر و شهراری است.

حسین زاده با تاکید بر اجرای پروژه نجفی رستکار گفت: این پروژه که در روزه های آینده افتتاح شده  از این جهت جای تقدیر و تشکر از شورای اسلامی شهر تهران وجود دارد.  در این راستا یک زیر گذر به این پروژه با درخواست شورایاران اضافه شده که با مصوبه اخیرا شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر نامگذاری معابر با نظر شورایاران نام این زیر گذر شورایاری نام گذاری شد وی در مورد پروزه های کوچک مقیاس نیز گفت: این پروژ ها به خوبی توسط شورایاران و مدیران شهری شناسایی شده است اما سد های متعددی در مسیر اجرای آن وجود دارد. ازجمله اقدامات ذی حسابان که عملا جلوی اجرای این پروژه ها را مسدود کرده است که از آقای هاشمی رئیس محترم شورای شهر توقع داریم تا دیر نشده است جواب نامه شورایاران را بدهد.

اهم فعالیت هاي شورایاران در پیشگیري ومقابله با کرونا

رابط هیات رئیسه شورایاران منطقه 15   اقدامات شورایاران در مقابله با کرونا را به شرح زیر اعلام کرد: هماهنگی و همکاري با سازمان هاي مسئول از ابتداي شیوع ویروس کرونا ،تهیه و انتشار پروتکل هاي بهداشتی و درمانی درکانال ها و گروههاي مجازي در سطح محله و منطقه با لوگوي شورایاري،ضدعفونی اماکن عمومی با همکاري شهرداري و بسیج ،تهیه و توزیع پک هاي بهداشتی ،تولید ماسک در منازل با همکاري شهروندان و خیرین توزیع البسه نو درعید نوروز توسط شورایاري ،توزیع ارزاق و غذاي گرم با همکاري خیرین منطقه ،اهداي خون در ایام کرونا.

 

2-256

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: