• جمعه ٢١ آذر ١٣٩٩-١١:٢٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٨٨٥
ناهید خداکرمی در بازدید سرزده از مرکز بهاران منطقه 5 :

کارآموزی و آماده کردن آسیب دیدگان برای زندگی در اجتماع باید مورد توجه قرار گیرد

ناهید خداکرمی با تاکید بر اینکه تنها نگه‌داری از آسیب‌دیدگان نباید هدف نهایی مراکز حمایتی باشد گفت: کارآموزی و آماده کردن آسیب‌دیدگان در این مراکز برای زندگی در اجتماع نیز موضوعی است که باید در این مراکز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناهید خدا کرمی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، روز شنبه 15 آذرماه از مرکز بهاران منطقه 5 و همچنین مرکز حمایت و نگه‌داری از کودکان کار بازدید کرد. در این بازدید که به صورت سرزده و بدون هماهنگی انجام شده بود، ناهید خداکرمی در جریان وضعیت این دو مرکز قرار گرفت و نکاتی را به مسئولین این دو مرکز یادآور شد.

خداکرمی در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه تنها نگه‌داری از آسیب‌دیدگان نباید هدف نهایی مراکز حمایتی باشد، بر لزوم کارآموزی و آماده کردن آسیب‌دیدگان در این مراکز برای زندگی در اجتماع تاکید کرد.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد:‌ برای رسیدن به هدف مهم مهارت‌ آموزی این عزیزان،‌باید بنگاه‌های خصوصی و صاحب حرف به میدان بیایند. این مساله تنها به وسیله مراکز دولتی امکان پذیر نیست و نیازمند آن است که صاحب مشاغل پا به میدان بگذارند و ایجاد کارگاه‌های آموزشی و همچنین جذب آسیب دیدگانی که مشتاق یادگیری هستند بتوانند شرایط آن‌ها را برای ورود به بازار کار فراهم آورند.

وی تصریح کرد:‌ باید یادآور شد که مراکز بهاران تنها از یک سوم ظرفیت خود استفاده می‌کنند و این مراکز ظرفیت آن را دارند که به افراد تحت پوشش خود حرفه‌های مختلف نظیر باغبانی، خیاطی و هنرهای دستی را آموزش دهند. تنها نگه‌داری از این عزیزان هدف نیست، آن‌ها باید بعد از مدتی امکان ورود به بازار کار را پیدا کنند و این مساله می‌تواند کمک موثری برای آموزش نیروهای زبده و آماده ورود به بازار کار باشد. لذا این امر مهم ورود صاحبین مشاغل را طلب می‌کند.

خداکرمی در این بازدید با صحبت با افراد تحت پوشش این مراکز نیز در جریان روند خدمات رسانی به آن‌ها قرار گرفت و نکاتی را در جهت سلامت جسمی و روانی این افراد به مسئولین امر یادآور شد.

گفتنی است این دیدارها ادامه دار خواهد بود و رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدیدهای سر زده خود به سراغ مراکز خدماتی دیگر شهرداری تهران نیز خواهد رفت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: