• سه شنبه ١٨ آذر ١٣٩٩-١٥:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٨٦٦
سید ابراهیم امینی در جمع خبرنگاران:

دولت در شرایط کنونی باید توجه ویژه ای به حمل و نقل عمومی داشته باشد

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از آنجایی که شهروندان بیشترین استفاده را وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه در شرایط کرونایی دارند، لذا با وجود همه مشکلات، دولت می بایست بیشترین توجه را به حمل و نقل عمومی به ویژه در کلان شهرها داشته باشد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید ابراهیم امینی که در دویست پنجاه و چهارمین جلسه شورا  ریاست جلسه را بر عهده داشت پس از پایان این جلسه در جمع خبرنگاران درباره تذکرات اعضای شورا به دولت مبنی بر توجه ویژه به موضوع حمل و نقل عمومی و پرداخت مطالبات شهرداری، گفت: ما  مشکلات دولت را به خصوص در این شرایط کرونایی و تحریم ها درک می کنیم و می دانیم که دست دولت باز نیست و بودجه ای را که پیش بینی کرده است را نمی تواند تامین کند اما اگر دولت بخواهد اهم و فی الاهم کند یکی از جاهایی که ضرورت دارد به آن  رسیدگی شود توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی ادامه داد: امروزه در کلان شهر های کشور و در دنیا و به ویژه در شرایط کرونایی شهروندان بسیاری  از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند لذا یکی از مکان هایی که به دلیل ارتباطات نزدیک و عدم رعایت فاصله اجتماعی که اجتناب ناپذیر است می تواند منشا شیوع ویروس کرونا باشد،  حمل ونقل عمومی است. لذا  بدیهی است اگر وسایل حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کنند تا شهروندان در  شرایط بهتری مسافرت های درون شهری را انجام دهند آمار مبتلایان و مرگ و میرها هم کاهش خواهد یافت.

امینی افزود: از طرفی آلودگی هوا و ترافیک به عنوان دو معضل اصلی شهر تهران نیز  ارتباط مستقیم با حمل و نقل عمومی دارد لذا دولت با وجود همه مشکلاتی که دارد باید توجه ویژه ای به توسعه حمل و نقل عمومی داشته باشد.

امینی در ادامه و در تشریح جلسه امروز شورا گفت: در جلسه امروز  ادامه بررسی ساماندهی و حفاظت مجموعه گورستان های دولاب که شامل 5 گورستان در منطقه 14 می شود در دستور قرار گرفت که با توجه به اینکه اتباعی از کشورهای مختلف در این گورستان ها دفن هستند اعضای شورا پیشنهاد کردند این مجموعه می تواند مرکزی شود برای گفت و گوی ملل و دیپلماسی کلان شهر تهران با کلان شهر های دیگر دنیا.

 وی ادامه داد: در این جلسه همچنین یک فوریت طرح تفصیلی ویژه منطقه 12 به تصویب رسید.  از آنجایی که منطقه 12 در مرکز تهران است و بازار تهران، آثار و ابنیه و اماکن قدیمی تهران در آن است لذا بازسازی و احیا این مناطق به منظور جذب توریست  اهمیت دارد تا شهروندان تهران و توریست ها بتوانند به بهترین نحو از این محدوده استفاده کنند. اما این بازسازی نیابد موجب از بین رفتن آثار تاریخی این منطقه شود.

254-11

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: