• سه شنبه ١٨ آذر ١٣٩٩-١٣:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٨٥٨
زهرا صدراعظم نوری در تذکری به شهرداری تهران :

ساختمان روزنامه اطلاعات باید دراسرع وقت تعیین تکلیف شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورای شهر تهران گفت: به شهرداری تهران تذکر می‌دهم تا با قید فوریت نسبت به تعیین تکلیف پروژه ساختمان روزنانه اطلاعات اقدام و ضمن ارائه گزارش به شورای شهر تهران از اتلاف منابع جلوگیری کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری در جریان دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورا در تذکری خطاب به شهردار تهران مبنی برعدم توجه کافی به منابع در اختیار شهرداری تهران. گفت: در شرایط فعلی که با رکود اقتصادی مواجه هستیم و مشکلات عدیده‌ای نیز وجود دارد و هزینه‌های شهرداری به قوت خود باقی است، باید از منابع در اختیار حداکثر استفاده را کرد. بعضا در شهرداری منابعی وجود دارد که ارزش سرشاری دارد اما سالهاست که بلا تکلیف مانده که از جمله می‌توان به ساختمان روزنامه اطلاعات اشاره کرد.

او ادامه داد: این ساختمان ارزش قابل توجه مادی دارد و از بعد معنوی نیز سابقه و تاریخچه‌ای پشت آن است و اینگونه بلاتکلیف ماندن آن طی چند سال و تلف شدن این سرمایه اقدام درستی نیست.

نوری با بیان اینکه در این شرایط یا باید از ساختمان بهره‌برداری شود و درصورت‌عدم نیاز باید آنرا واگذار کرد در ادامه متن تذکر خود را با عنوان تعیین تکلیف ساختمان سابق روزنامه اطلاعات قرائت کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: در تاریخ ۲۲ شهریور ۹۹ از ساختمان خیام به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته در این ملک بازدید کردم. این ملک مشتمل بر دو ساختمان اصلی با مساحت حدودی ۲۲ هزار متر مربع در دو طبقه زیر زمین و ۸ طبقه روی همکف و ساختمان جدید الاحداث با مساحت حدودی ۳۰ هزار متر در ۵ طبقه زیر زمین با کاربری پارکینگ و ۹ طبقه روی همکف با زیربنای حدودا ۲۰ هزار مترمربع با کاربری اداری است.

نوری ادامه داد: تهیه طرح مطالعات و عملیاتی ساختمان جدید همزمان با بهسازی و بازسازی روزنامه اطلاعات از بهار سال ۹۳ آغاز و تا بهار سال ۹۶ با مدیریت معاونت فنی و عمرانی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۷ درصد ادامه داشت و به دلیل مشکلات مالی و حقوقی پروژه متوقف شد.

او افزود: طرح معماری ابتدایی ساختمان برای استقرار سه معاونت شهرسازی و معماری، خدمات شهری و محیط زیست و توسعه منابع انسانی و همچنین سازمان بازرسی با ظرفیت حدود هزار نفر در نظر گرفته شد که علی رغم وجود نقشه‌های جانمایی مصوب به دلیل شروع عملیات ساختمانی اجرائی جدید موضوع بلاتکلیف و متوقف ماند.

نوری با اشاره به بودجه‌ای که برای باقی‌مانده عملیات عمرانی اعلام شد گفت: در سال ۹۸ معاونت عمرانی بودجه ۸۰ میلیارد تومانی برای اجرای اقدامات عمرانی باقی مانده پیش بینی کرده است که در سال جاری این رقم به ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است. سازمان فاوا نیز دو میلیارد پیش بینی تجهیزات داشته  که این رقم در سال جاری به ۴ میلیارد رسیده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: بنابراین به منظور رفع نواقص باقی مانده و رفع عملیات موجود حدود ۶ ماه زمان و ۴۲ میلیارد تومان بودجه لازم است و اگر در شرایط فعلی بخواهد مورد بازنگری قرار گیرد نیازمند ۱۸ ماه زمان و ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه است. لذا با توجه به ارزشمند بودن این ساختمان و جلوگیری از اتلاف سرمایه وهزینه‌های زیاد صورت گرفته و کسری منابع لازم به شهرداری تهران تذکر می‌دهم تا با قید فوریت نسبت به تعیین تکلیف پروژه اقدام و ضمن ارائه گزارش به شورای شهر تهران از اتلاف منابع جلوگیری کند.

254-7

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: