• سه شنبه ١٨ آذر ١٣٩٩-١١:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٨٥٥
افشین حبیب‌زاده:

بدنبال همسان‌سازی حقوق نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان با نیروهای هادیان شهر هستیم

افشین حبیب‌زاده رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران گفت با اشاره به خواسته نیروهای شهربان، معربان و حریم‌بان مبنی بر تبدیل وضعیت و قراردادی شدن با شرکت هادیان شهر اظهار کرد: در این خصوص دو کار به صورت همزمان در دستور کار قرار گرفت. اول اینکه بدنبال همسان‌سازی وضعیت نیروهای این شرکت با افرادی هستیم که قراردادآنها با شرکت هادیان شهر است همزمان با این امر موضوع امکان و نحوه تبدیل وضعیت نیروهای شهربان، معربان و حریم‌بان به صورت قراردادی با شرکت هادیان شهر را از شهردار تهران و معاونین مالی و منابع انسانی ایشان پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران افشین حبیب زاده با اشاره به پیگیری مسائل و مشکلات نیروهای شهربان و حریم بان اظهار کرد: اخیراً جلسه‌ای با آقای فتاحیان مدیرعامل شرکت شهربان حریم بان برگزار و مسائل و مطالبات جدی این شرکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران به مطالبه نیروهای شرکت شهربان حریم بان در مورد عدم پرداخت کامل اضافه کاری، تعطیل کاری، نوبت کاری و شب کاری اشاره کرد و گفت: طبق گفته مدیرعامل شرکت حقوق پرسنل بیش از شروع دوره پنجم، یک و نیم میلیون تومان بود که چندین سال بدون تغییر مانده بود اما با رایزنی‌های صورت گرفته در یکی دو سال اخیر، حقوق نیروها دو، سه برابر شده است اما با این وجود مبلغ درنظر گرفته شده کفاف پرداخت تمام حقوق نیروهای شرکت شهربان  را نمی‌دهد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از این رویه گفت: طبق قانون و اصول اخلاقی و انسانی باید به نسبت کارکرد افراد به آنها حقوق پرداخت شود. این صحیح نیست که به دلیل کمبود بودجه و اعتبار بخواهیم که کارکنان بیش از میزان حقوق و دستمزد مشغول به فعالیت باشند. برای رفع این مشکل قرار شد در تدوین بودجه سال آینده شهرداری، رایزنی‌های لازم برای تخصیص اعتبار مناسب در این خصوص صورت پذیرد.

حبیب‌زاده در مورد خواسته نیروهای شهربان، معربان و حریم‌بان مبنی بر تبدیل وضعیت و قراردادی شدن با شرکت هادیان شهر اظهار کرد: در این خصوص دو کار به صورت همزمان در دستور کار قرار گرفت. اول اینکه بدنبال همسان‌سازی وضعیت نیروهای این شرکت با افرادی هستیم که قراردادآنها با شرکت هادیان شهر است. از این رو قرار شد کمیته‌ای جهت بررسی مابه تفاوت حقوق، دستمزد و رفاهیات نیروی شهربان حریم بان با افرادی که قرارداد هادیان شهر دارند صورت پذیرد تا نیروهای شرکت شهربان نیز از این امتیازات و مزایا برخوردار شده و خدای ناکرده نسبت به آنها اجحافی صورت نگیرد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: همزمان که همسازی حقوق نیروها را پیگیری می‌کنیم، موضوع امکان و نحوه تبدیل وضعیت نیروهای شهربان، معربان و حریم‌بان به صورت قراردادی با شرکت هادیان شهر را از شهردار تهران و معاونین مالی و منابع انسانی ایشان پیگیری خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر به حق دریافت البسه طبق قانون کار اشاره کرد و گفت: طبق اظهارات نیروهای شهربان و حریم بان چند سالی است که از سوی شرکت و پیمانکاران به آنها لباس کار داده نشده است. مدیرعامل شرکت با ارائه اسنادی اعلام کرد که اعتبار خرید لباس کار برای نیروها، به پیمانکاران پرداخت شده اما متاسفانه برخی از پیمانکاران از خرید لباس خودداری ورزیده‌اند.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر ادامه داد: بر این اساس قرار شد تیمی از خود شرکت نسبت به بررسی این مسئله اقدام و در مناطقی که نیروها لباس کار ندارند در اسرع وقت تهیه و به آنها تحویل داده شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: