• يکشنبه ١٦ آذر ١٣٩٩-١٥:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٨٣٢
در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورا:

طرح اصلاح آیین‎ نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران تصویب شد

اعضای شورا، اصلاحیه آیین‎نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران را با 17 رای موافق به تصویب رساندند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورا،  طرح اصلاح آییننامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

محمدجواد حق شناس در این خصوص گفت: این طرح سابقا هم مطرح شده و کلیات آن به تصویب رسید و فقط دو مورد از بندهای آن  از جمله اضافه شدن یکی از اعضای ستاد هماهنگی شورایاریها و نمایندگانی از بنیاد شهید و فرهنگستان زبان فارسی اصلاح شده اند.

وی در توصیح این اصلاحیه اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در ستاد شورایاری ها پیش آمد و به لحاظ تاکیدی که اعضای شورا برای حضور دبیران منطقه به علت اشراف ایشان بر مناطق خود داشتند،تصمیم گرفته شد که در کمیسیون نامگذاری از هر دبیر شورایاری دعوت شود تا از اشراف اطلاعاتی ایشان از مناطق خود استفاده شود. همچنین نمایندگان بنیاد شهید و فرهنگستان زبان فارسی نیز اضافه شوند که البته کمافیالسابق حق رای ندارند و فقط مشاوره میدهند.

حق شناس افزود: همچنین کمیته هایی در مناطق شهرداری برای بررسی نام گذاری ها ایجاد شده  است. در حال حاضر در ۲۲ منطقه، ۲۲ کمیته نامگذاری وجود دارد.

در ادامه جلسه و پس استماع توضیحات رییس کمیسیون نام گذاری شورا کلیات این طرح بدون مخالف به رای گذاشته شد و با ۱۷ رای موافق به تصویب اعضا رسید.

پس از رایگیری، بهاره آروین پیشنهادی ارائه نمود و گفت: اعضای کمیسیون باید همسطح باشند، نمیشود که کمیسیون شامل سه عضو شورا و یک دبیر شورایاری منطقه  از ستاد هماهنگی شورایاری ها باشد، چرا که دبیران شورایاری متغیر هستند. ستاد شورایاری هم برای هماهنگی شورایاریها ایجاد شده است تا رابط آنان با شورا باشد. لذا با وجود ستاد شورایاری نیازی به دبیر شورایاری نیست.

او افزود: پیشنهاد من این است که یک نفر به تعداد اعضای شورا در این ستاد اضافه شود.

در ادامه حجت نظری در مخالفت با پیشنهاد آروین اظهار داشت: تا به امروز دغدغه ما در خصوص شورایاریها این بود که نظر شورایاران را در مصوبات مربوط به شورایاری داشته باشیم و حال کمیسیون فرهنگی این کار را کرده است. اما چرا باید اینچنین نقض غرض شود؟ اگر می‌خواهیم نظر شورایاری را داشته باشیم، باید از ایشان هم دعوت کنیم.

نظری در ادامه افزود: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دو ستاد دارد که یکی شامل شورایاری است و دیگری سمنها. اگر از شورایاری نمایندهای باشد، چطور سمنها نماینده نداشته باشند؟ خواهش میکنم نظر کمیسیون تخصصی را بپذیریم.

فراهانی نیز در موافقت با آروین اظهار داشت: از ابن بابت موافقم که به میزان مشارکت مجموعههای درگیر اضافه می شود و با این شرایط  موفقیت هم بیشتر میشود. در این طرح هم کمیته ای در هر منطقه متشکل از شهردار و نماینده شورایاری و... تشکیل میشود. سپس در ستاد مرکزی کمیسیون نامگذاری گزارش کمیته ها مورد بررسی قرار می گیرد. بر همین اساس  مخالفتی با حضور نماینده شورایاری در کمیسیون اصلی ندارم.

در پایان پیشنهاد آروین مبنی بر افزایش یک نفر به اعضای شورا با ۱۲ رای موافق به تصویب رسید.

14-253

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: