• يکشنبه ١٦ آذر ١٣٩٩-١٣:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٨٢٨
در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورا صورت گرفت:

رای به ابقاء اعضای شعب ده گانه کمیسیون ماده صد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 19رای موافق تمدید عضویت ده نفر از اعضای شورا را در شعب ده‎گانه کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری‎ها تا پایان دوره پنجم به تصویب رساندند.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و پنجاه و سومین جلسه صحن، انتخاب ده نفر از اعضای شورا جهت عضویت در شعب دهگانه کمیسیون ماده 100 قانون شهرداریها تا پایان دوره پنجم به پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار گرفت.

محسن هاشمی در این خصوص اظهار داشت: مدت این دوره کمیسیون ماده ۱۰۰ به پایان رسیده است و حال یا باید اعضای این کمیسیون را تمدید کنیم، یا دوباره انتخابات برگزار کنیم.

در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در خصوص این انتخابات گفت: هرساله باید در خصوص اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ رای گیری شود. اما لازم است به مشکلات این کمیسیون هم اشاره کنم.

او افزود: تقریبا هر پرونده بیش از یکبار به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده است.

سالاری  ادامه داد: نکته دیگر اینکه امروز موضوع پیش نویس اصلاح قانون ماده ۱۰۰ هم مطرح شده است. علت آن هم اینست که قانون فعلی ماده ۱۰۰ پیشگیرانه نوشته نشده و تخلف را به رسمیت شناخته است و سپس برای آن راهکار می‌دهد.

اما رویکرد قانون جدید پیشگیرانه است و شهرداری ها ظابط قضایی می‌شوند و باید جلوی هرگونه تخلف را بگیرند.

محمد سالاری اعضای فعلی کمیسیون ماده صد را به ترتیب ذیل بر شمرد و افزود: اعضای فعلی خانم ها زهرا صدراعظم نوری، الهام فخاری، و آقایان مجید فراهانی، حسن خلیل آبادی، افشین حبیب زاده، سید آرش میلانی، زهرا نژاد بهرام، محمد علیخانی و محمد سالاری هستند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در پایان سخنان خود گفت: حال تقاضا شده است که همین افراد به مدت یک سال دیگر در جایگاه خود تمدید شوند.

اما محمد جواد حق شناس طی تذکر نکاتی گفت: یکی مشکلات کمیسیون ماده صد حجم عظیم پرونده ها در آن است.  همچنین مشکل دیگر وجود تعارض منافع است. از یک سو درآمد شهرداری قرار دارد و در سوی دیگر تخلفی است که با رانت حق شهر را خورده است. لذا باید با این امر برخورد شود. دیگر اینکه چرا تعداد شعب باید ده عدد باشد؟ بهتر نیست که دو برابر شود؟

علی اعطا نیز در نکته ای متذکر شد: یکی از مشکلات ماده ۱۰۰ اینست که حتی سازمان بازرسی شهرداری در امور کارشناسی شورا و عضو شورا دخالت محتوایی می‌کند.

 

در پایان برای تمدید عضویت ده نفر عضو فعلی رای گرفته شد و این تمدید اعضا با ۱۹ رای موافق به تصویب رسید.

10-253

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: