• يکشنبه ١٦ آذر ١٣٩٩-١٢:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٨٢٢
حسن خلیل آبادی در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورا:

شهرداری و سازمان اوقاف نسبت به طرح جامع ساماندهی دو آرامستان ابن‌بابویه و امامزاده عبدالله اقدام‌کنند

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: با وجود اینکه مزار شهدای 16 آذر در آرامستان امام زاده عبدالله و مزار شهدای قیام‌ ۳۰ تیر در آرامستان ابن بابویه شهرستان ری قرار دارد اما متاسفانه این آرامستان‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند، لذا در این روز تاریخی از سازمان اوقاف، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری تهران می‌خواهم نسبت به تهیه طرح جامع برای ساماندهی این دو آرامستان که می‌تواند یکی از مراکز گردشگری و تاریخی شهرری و تهران باشد، اقدام‌ کنند.

به گزارش معاونت ارتبطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل‌آبادی، در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورا، ضمن گرامیداشت ۱۶ آذرماه، روز دانشجو، گفت: این نکته را یادآور می‌شوم که مزار این عزیزان در آرامستان امام زاده عبدالله و مزار شهدای قیام‌ ۳۰ تیر در  آرامستان ابن بابویه شهرستان ری قرار دارد.

وی افزود: متاسفانه این آرامستان‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند، لذا در این روز تاریخی از سازمان اوقاف، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری تهران می‌خواهم نسبت به تهیه طرح جامع برای ساماندهی این دو آرامستان که می‌تواند یکی از مراکز گردشگری و تاریخی شهرری و تهران باشد، اقدام‌ کنند.

خلیل‌آبادی با اشاره به ثبت میراثی هر دو آرامستان عنوان کرد: این درحالی است که متاسفانه برخی از قبور دچار معضلاتی همچون تخریب شده‌اند و مکان دفن شهدای ۱۶ آذر برای زیارت اهل این قبور و ادای احترام به آنان مسیر مناسبی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مزار شهدای ۳۰ تیر با تاریخ و فعالیت ارزنده‌ای که داشتند نیز به این وضع دچار شده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش خواستار شد: سازمان اوقاف، شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه به وظایف خود جامه عمل بپوشانند تا بیش از این شاهد تخریب آثار تاریخی و هویت خود نباشیم.

253-4

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: