• يکشنبه ١٦ آذر ١٣٩٩-١٢:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٨٢١
سید محمود میرلوحی در تذکری خطاب به سازمان برنامه و بودجه کشور:

واقعا فکر می کنید مشکل حمل و نقل عمومی با دو واگن مترو و 100 اتوبوس حل می شود؟

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلای شهر تهران گفت: در حالی که تهران نیاز مبرم به دو هزار واگن مترو دارد سازمان برنامه و بودجه در بودجه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی تنها 60 میلیارد تومان برای خرید واگن ها در نظر گرفته یعنی دو واگن!

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید محمود میر لوحی در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورا و در تذکری خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در ایام کرونایی و با وجود انبوه بدهی های به میراث رسیده از دوره قبلی مدیریت شهری، انتظار می رفت که دولت محترم در بودجه سال 1400، سهمی و بخشی از تعهدات مندرج در قوانین هدفمندی یارانه‌ها و صرفه جویی در سوخت در حمل و نقل  ریلی و مترو و اتوبوس شهری را به انجام میرساند.

وی ادامه داد: با این حال در بودجه 1400 دولت تنها 60 میلیارد تومان برای خرید واگن مترو اختصاص داده یعنی دو واگن در حالی که تهران نیاز مبرم به دو هزار واگن دارد.

وی افزود: تامین ۶۰ میلیارد اعتبار برای خرید دو دستگاه واگن، کمبود ۲۰۰۰ واگن را پاسخگو نیست یعنی در ازای هر هزار دستگاه واگن یک دستگاه در نظر گرفته شده است.

میر لوحی افزود: در این بودجه همچنین 500 ملیارد تومان برای بازسازی اتوبوس در نظر گرفتند که بالغ بر 100 دستگاه می شود در حالی که ناوگان اتوبوسرانی تهران  و بسیاری از شهر ها  فرسوده است.  لذا 500 میلیارد تومان تامین اعتبار جهت بازسازی اتوبوس‌ها نیز مناسبتی با نیاز این بخش ندارد.

وی ادامه داد: لذا  انتظار می رود اصلاح و جبران در فصل رسیدگی لایحه مجلس در این زمینه صورت گیرد.

میر لوحی افزود: آیا به واقع فکر کرده اند با دو واگن مترو و 100 دستگاه اتوبوس می شود مشکل حمل و نقل عموی در تهران و کلان شهر ها را حل کرد؟. در زمانی که 70 درصد جمعیت در شهر ها زندگی می کنند!

253-3

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: