• يکشنبه ٩ آذر ١٣٩٩-١٥:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٧٥٠
رسولی:

طرح انتخاب حسابرس از شهرداری در راستای شفافیت است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تاکید کرد: شورای پنجم در راستای شفافیت طرح انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری را مطرح کرده است.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید حسن رسولی در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که امروز 9 آذرماه برگزار شد، در جریان بررسی «طرح نحوه انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته و تابعه» گفت: انتخاب حسابرسی جزء اختیارات شورا است. کم و کیف و چگونگی آن هم مشخص است.

خزانه دار شورا بیان کرد: شورای پنجم در راستای شفافیت این طرح را مطرح کرده است. این طرح در 12 ماده در جهت انضباط مالی تدوین شده است. این طرح می تواند به مصوبه‌ای تبدیل شود که برای سال‌های بعدی هم بماند. طرح مذکورهیچ‌گونه پیچیدگی ندارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سابقه انتخاب حسابرس، مربوط به تهران و کلانشهرها است. این در حقیقت شهرهایی هستند که در فراخوان انتخاب حسابرس شرکت کردند و شرایط را داشته‌اند ولی در ادامه موفق نشدند که عملا انعقاد قرارداد کنند.

رسولی اضافه کرد: در بند دو سابقه حسابرسی در شهرداری یک گام جلوتر است. منظور آن دسته از شرکت‌ها و موسسات هستند که دارای قرارداد انجام حسابرسی در شهرداری سازمان و موسسات و غیره هستند.

او ادامه داد: انتخاب حسابرس شبیه مناقصه‌ای است که برگزار می‌شود. پیمانکارانی که دارای شرایط عمومی هستند، پذیرفته شده و انتخاب می‌شوند اما در میان آنها فقط یک نفر برنده نهایی می‌شود.

حسابرس شورا گفت: اگر یکی هم انتخاب شد، یعنی واجد شرایط است. ما دستمان باز نیست. برخلاف اداوار گذشته شرایط احراز را برای حسابرس مورد تایید آوردیم. بالاترین لبه را گرفتیم و این مسئله دامنه عملیات را مشخص می‌کند. ما نمی‌توانیم از طریق رقابت انتخاب کنیم. جامعه حسابداران هم این مسئله را تایید کرده است.

10-251

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: