• يکشنبه ٩ آذر ١٣٩٩-١٣:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٧٤٥
سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران:

شورا توجه و تأکید جدی به درختان اردوگاه شهید باهنر دارد

اردوگاه شهید باهنر (منظریه) در منطقه یک تهران از نظر داشتن فضای سبز شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سایت خبری همشهری آنلاین در گزارشی به رضایت اهالی منطقه 1 با اجرای اقدامی ترافیکی پرداخته است. و در این بین نظر رییس کمیته زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز آورده است.
 
سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در باره این اقدام گفته است: شهرداری و شورای‌شهر به حفاظت از آن اهتمام ویژه دارند. اما جانمایی اشتباه سایت برف‌روبی شهرداری ناحیه ۴ منطقه یک در حاشیه خیابان اصلی امیدوار و زهکشی آب نمک تهدیدی برای درختان این اردوگاه بود و سال گذشته شاهد خشک شدن ۸ درخت بودیم.
 
 وی در ادامه خاطر نشان ساخته است: در این‌باره تذکراتی به شهرداری برای رفع مشکل و توجه جدی به حفاظت از درختان اردوگاه ابلاغ شد. خوشبختانه امسال مسئولان محلی با توجه به لزوم حفاظت از درختان و رفع مشکلات تلاش کرده‌اند بهترین مکان‌یابی برای استقرار سایت انجام شود و اکنون این سایت کنار پارکینگ اردوگاه شهید باهنر جانمایی شده است.
 
 میلانی با اشاره به شیب خیابان، شرایط و موقعیت منطقه و مشکلات عمده یخبندان در فصل سرما به اضطرار و ناچار دلیل این انتخاب بوده است گفت: اما شهرداری ناحیه تمهیداتی اندیشیده و نهرهایی برای زهکشی احتمالی آب نمک به خارج از محوطه اردوگاه در نظر گرفت. در حالی که همچنان شورای‌شهر توجه و تأکید به حفاظت از درختان را جدی پیگیر است.
 
او ادامه داد: امیدواریم با انجام این اقدامات شاهد اتفاقاتی مانند سال‌های گذشته نباشیم. سال ۱۳۹۷ قریب به ۸ درخت از درختان این اردوگاه خشک شد و قرار است این موضوع، رسیدگی و تخلف مربوطه در این‌باره هم پیگیری شود. بحث دیگر درباره درختان، تکمیل شناسنامه آنهاست و در واقع چون مجوز لازم برای ورود به اردوگاه فراهم نشده بود با تأخیر مواجه شد.
 
رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران  افزود:اکنون قرار است با پیگیری‌های سازمان بوستان‌های شهرداری در یک فرصت زمانی محدود تهیه شناسنامه این درختان، انجام و گزارش آن اعلام شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: