• چهارشنبه ٥ آذر ١٣٩٩-١٣:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٧٠٨
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران مطرح کرد؛

مکاتبه حناچی با جهانگیری برای آزاد سازی اوراق مشارکت توسعه ناوگان عمومی پایتخت

نژاد بهرام گفت: شهردار تهران از معاون اول رئیس جمهور خواسته تا در روند آزادسازی اوراق مشارکت ناوگان عمومی تسهیل گری کند.

 به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشکاه خبرنگاران جوان، زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت آزادسازی ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و نامه نگاری شهردار تهران با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای تسهیل آزادسازی وجود این اوراق از سوی بانک عامل اظهار کرد: شهردار تهران طی دو نامه به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و شریعتمداری وزیر کار و تعاون اجتماعی نسبت به بلوک شدن هزار و پانصد میلیارد اوراق مشارکت توسط بانک رفاه کارگران صحبت کرده است.

وی گفت: در این نامه ضرورت چگونگی خارج شدن این مبلغ گفته شده و شهرداری تهران به وثیقه‌هایی که در اختیار بانک رفاه قرار داده شده و بدهی‌هایی که مربوط به مدیریت قبلی بوده اشاره کرده است.

نژادبهرام با اشاره به بدهی‌های دوره گذشته شهردار گفت: شهرداری کماکان متعهد به این بدهی‌ها است، اما با توجه به شرایط کنونی و با توجه به ضرورت‌های تأمین ناوگان مورد نیاز مترو، شهردار تهران طی این دو نامه نسبت به خارج شدن هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بلوکه شده تاکید کرده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران تاکید کرده است که ضرورت تأمین حمل و نقل عمومی آن هم در شرایط کرونا الزامی است، اظهار کرد: با وجود این ضرورت، اما حداقل طی ۱۰ سال گذشته از سوی دولت تسهیلی به وقوع نپیوسته و با توجه به آنکه توانسته ایم اوراق مشارکت را بر اساس وثیقه‌هایی که داشته‌ایم در اختیار بانک قرار دهیم لازم است دولت هم تسهیلات لازم را نسبت به این قضیه بدهد.

نژادبهرام گفت: رونوشت این نامه به آقای همتی، رئیس شورای شهر و وزرای مربوطه ارجاع شده است.

وی با اشاره به ظرفیت شهرداری تهران برای اوراق مشارکت گفت: شهرداری تهران تمام وثایق مورد نظر را در اختیار قرار داده است، اما طرف مقابل به بدهی‌هایی اشاره می‌کنند که مربوط به دوره قبل بوده و می‌گوید مادامی که بدهی‌ها پرداخت نشود نمی‌توان کاری کرد؛ اما این در حالی است که شهرداری تهران در دوره پنجم مدیریت شهری هیچ بدهی به سازمان تامین اجتماعی ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه این بدهی‌ها متعلق به گذشته هستند، گفت: البته ما اعلام کردیم که این بدهی‌ها را پرداخت می‌کنیم، اما با توجه به مشکلات موجود وثایقی ارائه شده که بسیار ارزشمند هستند.

نژاد بهرام با بیان اینکه دولت به تمام دستگاه‌ها کمک کرده است، اما به شهرداری تهران خیر ادامه داد: دولت با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد باید همانطور که نسبت به که نسبت به همه دستگاه‌ها با نگاه همراهی می‌نگرد و شرایط کرونایی را درک می‌کند و حداقل نسبت به تسهیل در اختیار گذاشتن این اوراق مشارکت هم اقدام کند

وی در باره ظرفیت قانونی شورای شهر تهران برای آزادسازی اوراق مشارکت گفت: شورای شهر تمام ظرفیت قانونی خود را انجام داده و مذاکراتی از سوی رئیس شورای شهر با معاون اول رئیس جمهور و وزیر کار صورت گرفته و تمام مکاتبات لازم از سوی شورای شهر تهران مورد تایید قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: مصوبه‌ها از سوی شورای شهر تهران تایید شده است ما کار تعاملی می‌کنیم، اما مدیریت هماهنگی وجود ندارد بلکه به صورت بخشی انجام می‌شود؛ ما مسئول حمل و نقل عمومی هستیم، اما منابع حمل و نقل عمومی باید از سوی دولت تامین شود یا اینکه ما مسئول بهداشت شهر هستیم، اما مسئولیت امور درمانی و بهداشتی شهر در بر عهده وزارت بهداشت است و به دلیل وجود مدیریت ناهماهنگ ما تنها بخشی از مسئله هستیم.

وی با اشاره به کمکی که این اوراق به ناوگان حمل و نقل عمومی می‌کند گفت:این اوراق بسیار موثر خواهند بود، زیرا با توجه به مذاکراتی که با شرکت‌های واگن سازی انجام داده‌ایم پول ساخت واگن‌های مورد نیاز برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو را می‌توانیم به کمک این اوراق انجام دهیم.

نژادبهرام گفت: شهرداری تهران مسئول حمل و نقل عمومی است و حتی در مترو هشتگرد حوزه استحفاظی شهرداری تهران هم نیست به دستور رئیس جمهور و مدیریت آن به شهرداری تهران سپرده شده است و با توجه به این حجم ظرفیت که در شهرداری تهران وجود دارد تعجب می‌کنم که چرا دولت حمایت خود را از ما دریغ می‌کنداقدام لازم را انجام دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: