• يکشنبه ٢ آذر ١٣٩٩-١٣:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٦٧٥
شهربانو امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران:

به واسطه شعارهای مجلس حداقلی، از اختیارات شورا نگذریم/ دولتی که با نام و حمایت ما بر سر کار آمد حداقل همکاری را هم ندارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: می‌دانیم کمیته نام‌گذاری با حساسیتی که دارد اسامی را انتخاب می‌کند. ضمن اینکه ما یکبار به این تغییر رای داده‌ایم لذا اگر بنا باشد نماینده‌های حداقلی مجلس یازدهم به خاطر هر حداقل اختیاراتی که شورا دارد، بخواهند شعارهایی بدهند و تصمیاتی بگیرند، پس اختیارات شورا چه می‌شود؟

 به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران شهربانو امانی در دویست و پنجاهمین جلسه شورا و در جریان بررسی نامه اعتراض فرمانداری به برخی نام گذاری ها با بیان اینکه مانند باغ‌ها که تشخیص باغ بودن یا نبودن آن از اختیارات شورا بوده، نام‌گذاری‌ها نیز از حقوق شورا است، گفت: از ابتدا حساسیتی در رابطه با نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها نسبت به شورای پنجم وجود داشته است. کما اینکه وقتی نام خسرو آواز ایران، استاد شجریان مطرح شد، مشکلاتی را پیش آوردند. درواقع نگاه بخشی از جامعه و برخی سیاسیون به نام‌گذاری‌ها نیز سیاسی است.

امانی با تاکید بر اینکه تهران پایتخت کشور است و باید پیوستگی فرهنگی آن حفظ شود، گفت: می‌دانیم کمیته نام‌گذاری با حساسیتی که دارد اسامی را انتخاب می‌کند. ضمن اینکه ما یکبار به این تغییر رای داده‌ایم لذا اگر بنا باشد نماینده‌های حداقلی مجلس یازدهم به خاطر هر حداقل اختیاراتی که شورا دارد، بخواهند شعارهایی بدهند و تصمیاتی بگیرند، پس اختیارات شورا چه می‌شود؟

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید بر تصمیمات شورا پافشاری کرد، گفت: من فکر می‌کنم با توجه به نظر کمیسیون حقوقی شورای پنجم و اینکه کمیته نام‌گذاری دقیقا قانون را رعایت می‌کند بر تصمیمی که گرفته‌ایم پافشاری کنیم. متاسفم که دولتی که با اسم و حمایت ما بر سرکار آمد حداقل همکاری در اجرای قانون را هم بر نمی‌تابد. در نهایت به نظر من باید بر رایی که داده‌ایم پافشاری کنیم و از اختیارات شورا دفاع کنیم.

250-8

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: