• پنج شنبه ٢٩ آبان ١٣٩٩-١٦:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٦٤٩
خلیل‌آبادی در گفتگو با فارس من:

سگ‌گردانی در بوستان‌ها مطابق مقررات جاری کشور ممنوع است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس مقررات جاری کشور سگ‌گردانی در بوستان‌ها و پارک‌ها اقدامی خلاف است، گفت: باید در مواجه با پدیده اجتماعی سگ‌گردانی از تجارب کشورهایی که فرهنگی مشابه ایران دارند، استفاده کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره ثبت سوژه‌ای در «فارس من» مبنی بر درخواست شهروندان جهت جلوگیری از سگ‌گردانی در معابر عمومی تهران اظهار داشت: در ورودی همه بوستان‌های پایتخت تابلویی مبنی بر ممنوعیت ورود حیوانات مانند سگ به بوستان اعلام شده و آوردن حیوانات شخصی در بوستان‌ها به طور کلی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه سگ‌گردانی در بوستان‌ها و پارک‌ها از نظر مقررات جاری کشور اقدامی خلاف است، گفت: قانون‌هایی در این زمینه وجود دارد ولی باید به این مسأله نیز توجه داشت که موضوع سگ‌گردانی پدیده جدید اجتماعی است و باید رویکردهای جدیدی نسبت به آن داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نگهداری حیوان‌های خانگی در حال حاضر نسبت به گذشته بیشتر شده است،‌گفت: به نظرم باید به لحاظ فرهنگی اقدامات لازم صورت گیرد هر چند که از نظر قانونی سگ‌گردانی در بوستان‌ها ممنوع است ولی استفاده از رویکردهای قهری نیز مناسب نیست.

خلیل‌آبادی گفت: باید از تجارت بسیاری از کشورهای دنیا در این زمینه که با فرهنگ ما شباهت دارد استفاده کرد تا بتوان اقدامات لازم را در مواجه با این پدیده اجتماعی مدنظر قرار دهیم.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌نگهداری حیوانات خانگی و یا سگ‌گردانی در بوستان‌ها یک پدیده چند وجهی است و باید اقدامی انجام دهیم که هم آرامش مردم بر هم نریزد و هم باعث رنجش بخشی دیگر از مردم نشویم.

به گزارش فارس، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز در این زمینه گفت:‌ اختصاص بخشی از بوستان‌های یا محیط‌های خاص برای حیوانات خانگی سبب می‌شود تا این مشکل برطرف شود.



 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: