• پنج شنبه ٢٩ آبان ١٣٩٩-١٥:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٦٤٧
علی اعطا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،

املاک شهرداری بیت المال است

اعطا گفت: شهروندان باید در جریان اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران به غیر، قرار گیرند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لیست املاک شهرداری تهران که به غیر واگذار شده است، گفت: اطلاعات املاک فی نفسه امر محرمانه‌ای نیست و انتشار آن منعی ندارد، مگر اینکه اطلاعاتی صرفا مربوط به اسناد طرح‌های تحقیق و تفحص باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر بر شفافیت تاکید دارد، اظهار داشت: نمایندگان مردم در شورا بیشترین توجه را به شفافیت اطلاعات و دسترس پذیری آن دارند و اگر اطلاعاتی جزء اطلاعات طبقه بندی شده نباشد، طبیعی است که شورا مدافع دسترسی آزاد به اطلاعات است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در شهرداری ملاحظاتی مطرح بود که انتشار اطلاعات املاک، فضای بازپس گیری آنان را که در جهت منافع عمومی و به صورت مجاز مورد استفاده قرار نگرفته اند به عنوان بیت المال با چالش‌های رسانه‌ای مواجه نکنند و هیچ ملاحظه دیگری وجود ندارد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: مناسب‌تر این است که تعیین تکلیف املاک بدون جنجال پیش برود و تلاش بسیاری در حال انجام است تا در فضایی آرام این املاک تعیین تکلیف شود یعنی یا پس گرفته شود و یا آن دسته از املاکی که شورا بر اساس قانون با تداوم واگذاری حق بهره برداری از آن موافق است، مشخص شود و مجوز داده شود.

وی افزود: اساسا مردم باید در جریان اطلاعات املاک شهرداری که به غیر واگذار شده قرار گیرند چرا که این‌ها بیت المال و متعلق به مردم هستند.

اعطا گفت: لایحه املاک به شورا آمده است و شورا در حال بررسی آن و تعیین شیوه ارزیابی و نحوه مواجهه با آن است و این کار بی تردید یکی از کار‌هایی است که نیاز به دقت نظر بسیاری دارد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: