• سه شنبه ٢٧ آبان ١٣٩٩-١٩:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٦٤١
احمد مسجدجامعي درباره نامگذاري معبري به نام مرحوم ابوالقاسم سرحدي‌زاده:

در نامگذاري‌ها حقوق و احترام خانواده‌ها رعايت شود/وزارت، امتيازي به ارزش‌هاي سرحدي‌زاده اضافه نكرد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با بيان اين مطلب كه آقای سرحدی ‌زاده برتر از منصب وزارتشان بود تاكيد كرد: در واقع اگر ايشان وزیر کار هم نبودند آقای سرحدی‌زاده بودند و وزارت امتيازی به ارزشهای ایشان اضافه نکرد. ايشان به ‌رغم اینکه تلاش می‌کردند تا این حد وارد حوزه اجرا نشوند ولی تلاش‌های زیادی صورت گرفت که وزارت را بپذیرند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ احمد مسجدجامعي با اشاره به سخنان مهندس هاشمی، رئيس شوراي شهر تهران، در خصوص نامگذاري معبر يا مكاني به نام مرحوم ابوالقاسم سرحدي‌زاده، گفت: آقاي مهندس هاشمي، درگذشته هم مشابه این اتفاق افتاده بود؛ يعني خیابانی به نام مرحوم آقای ابوترابی و مرحوم آقای فلسفی در نظر گرفته شد که خانواده های ایشان به دلایلی که به نظر من موجه هم بوده، با آن مخالفت کرده بودند. بهتر است حقوق و احترام خانواده‌ها رعایت و با آنها صحبت شود، مانند آن‌چه در مورد خانواده مرحوم مریم میرزاخانی انجام گرفت که در نهایت به یک تفاهم طرفینی رسیدند.

 

وزارت، امتيازي به ارزش‌هاي سرحدي‌زاده اضافه نكرد

عضو شوراي شهر تهران ضمن بيان اين مطلب كه آقای سرحدی ‌زاده برتر از منصب وزارتشان بود تاكيد كرد: در واقع اگر ايشان وزیر کار هم نبودند آقای سرحدی‌زاده بودند و وزارت امتيازی به ارزشهای ایشان اضافه نکرد. ايشان به ‌رغم اینکه تلاش می‌کردند تا این حد وارد حوزه اجرا نشوند ولی تلاش‌های زیادی صورت گرفت که وزارت را بپذیرند. 

وي در ادامه افزود: نکاتی هم که دوستان می‌گویند کاملا درست است و تا آخرین لحظات زندگی وکاری خود هم، همان روحیه مردمداری و دفاع از حقوق عمومی به ویژه گروه های در حاشیه را داشتند. با کارگرهای مجموعه‌هايي كه به آن‌جا مي‌رفتند هم سخن می شدند و پیگیر مشکلات آنها بودند. در كنار آن با برخی موسسات فرهنگی هم ارتباط داشتند كه من هم به آنجاها رفت و آمد داشتم و رفتار مردمي ايشان را مي‌ديدم. 

برای خانواده مریم میرزاخانی، کودکان کار اهمیت داشته نه خیابان

مسجدجامعي با بيان اين كه اگر از پوست وزارت خارج شویم باید دید سلوک آقاي سرحدي‌زاده با چه مکانی هم‌خوانی دارد يادآور شد: به عنوان مثال اگر برای خانم میرزاخانی مکانی می‌خواستیم در نظر بگیریم احتمالا اطراف دانشگاه شریف را در نظر می‌گرفتیم، ولی زمانیکه دوستان رفتند و با خانواده ایشان صحبت کردند به این نتیجه رسیدند که مرکز آموزش کودکان کار را با نام ایشان همراه سازند. جنس این نگاه فرق می‌کند. از نظر ما شاید نام خیابان بسیار مهم باشد اما از نظر آنها توجه به کودکان کار اهمیت داشته است.

عضو شوراي شهر پس از ذكر اين مثال، با اشاره به اين‌كه ممکن است آن‌چه خانواده مرحوم سرحدي‌زاده می‌پذیرد از جنسي نباشد كه مدنظر ماست گفت: مثلا ممكن است براي آن‌ها باشگاه کارگران و یا مرکز کودکان کار مدنظر باشد. ضروري‌است در حالی که پي‌گير نامگذاري معبر يا مركز يا مكاني به نام آقاي سرحدي زاده هستيم اين را هم در نظر داشته باشيم كه با هماهنگی و همدلی بستگان همراه باشد چون احتمالا خانواده ایشان روی این موضوع ها نظری داشته باشند. 

وي در پايان با خطاب قرار دادن رئيس شوراي شهر تهران گفت:شما آقای هاشمی نسبت به من ارتباط بیشتری با خانواده ایشان دارید بنابراين به نظرم فعلا در باره موضوع نامگذاري فکر کنید و در همان حال ما هم از آن نگاه که حتما خیاباني به نام ايشان باشد يا حتما کنار وزارت کار باشد خارج شویم چون امکان دارد این تاکیدها از نظر خانواده بازدارنده باشد.

249-7

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: