• سه شنبه ٢٧ آبان ١٣٩٩-١٦:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٦٣٦
حق شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شبکه سازمان یافته چاپ زیر زمینی کتاب جمع آوری شد

عضو شورای شهر تهران گفت: با کمک شهرداری مناطق ۶ و ۱۱ از اقدامات متخلفانه یک شبکه زیر زمینی چاپ غیر مجاز کتاب جلوگیری کردیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرا رسیدن روز کتاب و نقش جایگاه مدیریت شهری در ترویج کتابخوانی گفت: ترویج کتابخوانی یکی از دغدغه‌های شورای پنجم بوده است.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: طی سه سال گذشته اتحادیه کتابفروشان تهرانی‌ها مبنی بر چاپ و توزیع غیر قانونی کتاب به ما اعلام کرد که توسط یک جریان زیر زمینی کتاب‌های پر تقاضا به صورت غیر قانونی و بدون پرداخت حق مولف و مترجم چاپ می‌شدند و در اختیار مصرف کننده قرار می‌گرفتند و ما با کمک شهرداری مناطق ۶ و ۱۱ جلوی این تخلف سازمان یافته را گرفتیم.
 
وی افزود: گام بعدی در خصوص استفاده از کتاب‌های دست دوم و وارد کردن آن‌ها به چرخه بازخوانی بود که در چهار راه ولیعصر یک مرکز تبادل کتاب ایجاد کردیم.
 
حق شناس در خصوص عملکرد شهرداری برای گسترش کتابخانه‌ها گفت: ۱۱۰ کتابخانه ذیل سازمان فرهنگی و هنری هستند و تعدادی دیگر هم در کنار فرهنگسرا‌ها مستقل هستند و یک و نیم میلیون نفر هم عضو این کتابخانه‌ها هستند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: