• سه شنبه ٢٧ آبان ١٣٩٩-١٢:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٦٢٦
سید محمود میر لوحی در نامه ای به ریاست جمهور خواستار شد:

لزوم حمایت دولت از شهرداری و پرداخت مطالبات شهرداری تهران

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران در سایه بدهی های باقی مانده از دوره گذشته و بحران تورم و کرونا بر مبنای شفافیت تلاش نموده و چرخ فعالیت های توسعه ای در تهران متوقف نشده است اما همچنان اوراق قرضه مترو در بانک های عامل رسوب می کند و مطالبات چند ده هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران بابت عوارض و پایان کار 500 ساختمان دولتی و نیز سهم قانونی مترو و اتوبوسرانی از هدفمندی یارانه ها پرداخت نمی شود لذا انتظارمیرود که دولت محترم ازتلاش مدیریت شهری و این فضای فعالیت واشتغال حمایت نمایند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورا یاسلامی شهر تهران سید محمود میر لوحی در دویست و چهل و نهمین جلسه شورا و در نامه ای به ریاست محترم جمهور خواستار حمایت دولت از شهرداری و پرداخت مطالبات شهرداری تهران شد.

متن نامه به شرح ذیل است:

 جناب آقای دکتر روحانی

رئیس جمهور محترم

باسلام وعرض احترام

وآرزوی توفیق جنابعالی ودولت محترم در مبارزه با ویروس منحوس کرونا و تحریمهای ظالمانه آقای ترامپ ورشکسته ، همانگونه که درگزارش شهردار محترم تهران منعکس گردید ، شهرداری تهران در دوره کنونی علاوه برتحمل مشکلات گسترده ناشی از بدهی های دوره قبل که در مرز هفتاد هزارمیلیارد تومان بوده و درکنار مصائب بحران تورم و تحریم وکرونا که فشارطاقت فرسائی بر درآمد و بودجه پایتخت وارد ساخته ، باتدبیر و برنامه ریزی و شفافیت تلاش نمود که چرخ فعالیت های توسعه ای درتهران متوقف نگردد. افتتاح دوازده ایستگاه مترودرسال 99 ادامه مسیر مترو از دولت آباد تا حضرت عبدالعظیم، شروع عملیات اتصال منطقه هجده به مترو، شروع عملیات اجرائی خط ده، تکمیل دوبزرگراه شهید بروجردی و رستگار مقدم درجنوب تهران ، خرید اتوبوس های ساخت داخل، شروع ساخت واگن ملی ، تامین منابع تکمیل رینگ آبرسانی تهران وتصفیه خانه ششم و سایرفعالیت های توسعه ای درشرایط کرونائی وکاهش صدور پروانه ، بخشی از این فهرست است .

انتظارمیرود که دولت محترم ازتلاش مدیریت شهری و این فضای فعالیت واشتغال حمایت نمایند، لکن متاسفانه ملاحظه میشود که بانکها و بیمه ها که بیشترین انعطاف و بعضا تسلیم در مقابل مدیران دوره قبل را داشته اند در شرایط کنونی همه مطالبات و مساعدت های پیشین را از این دوره مطالبه میکنند.

برای دومین باراوراق قرضه مترویکسال در بانک آینده و رفاه رسوب میکند، سازمان محترم تامین اجتماعی علاوه بر دریافت وجوه بیمه های جاری برای دریافت طلب های دوره قبل حسابهای شهرداری را مسدودمیکند. خواهشمند است راهنمائی بفرمائید شهرداری تهران برای دریافت مطالبات چند ده هزار میلیاردی از بابت پروانه و پایانکار و عوارض پایدار و پسماند پانصد ساختمان دولتی و دریافت سهم قانونی مترو و اتوبوسرانی از هدفمندی یارانه ها و قانون حمل ونقل ریلی و صرفه جوئی سوخت چگونه وثیقه وتضمین دریافت نماید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: