• سه شنبه ٢٧ آبان ١٣٩٩-١١:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٦٢٤
مجید فراهانی در گفت وگو با صدا و سیما اعلام کرد:

کمک شهرداری به صاحبان کسب و پیشه

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: شهرداری به دنبال کمک به صاحبان کسب و پیشه است تا بیش از این متضرر نشوند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‎ الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی درباره ارائه تسهیلات به واحد‌های زیرمجموعه شهرداری در گفتگو با خبرنگار صداوسیما، گفت: پیمانکاران مختلفی که بعضا اماکن شهرداری تهران مثل اماکن ورزشی و فرهنگی و اجتماعی و سایر را اداره می‌کنند، با توجه به شیوع بیماری کرونا دچار آسیب شده و مشتریان خود را از دست داده اند یا امکان فعالیت نداشته اند. از طرف دیگر این واحد‌ها طرف قرارداد با شهرداری اند و طبق قرارداد موظف به پرداخت اجاره بها هستند.
 
وی افزود: دست شهرداری برای کمک به این واحد‌ها باز نبود تا تسهیلاتی برایشان قائل شود. در بسته محرک اقتصادی که در شورا به تصویب رسید قرار بر این شد تا شهرداری تهران با ارزیابی اجاره‌ها و موارد پیمانکاری در ماه‌هایی که شرایط خوبی نداشته اند بتواند تا سقف ۵۰ درصد در مبلغ اجاره بها طبق قرارداد تخفیف دهد.
 
فراهانی گفت: از این طریق شهرداری تهران می‌تواند به صاحبان کسب و پیشه که با آن‌ها قرارداد دارد کمک کند تا بیش از این متضرر نشوند.
 
وی درباره تصویب یک فوریت طرح اولویت‌های تدوین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری افزود: شهرداری برای اینکه بتواند لایحه جامعی به شورا ارائه و تصویب کند، نیازمند در اختیار داشتن مستندی با تعریف اولویت ها، سیاست‌ها و الزاماتی است که شورا ارائه می‌کند.
 
فراهانی ادامه داد: با توجه به اولویت‌های بودجه ۱۴۰۰؛ مشکلات کرونا و تمرکز شهرداری بر پروژه‌های کوچک مقیاس محلی و همچنین اولویت‌های هر کمیسیون؛ یک فوریت طرح اولویت‌های تدوین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به تصویب صحن رسید که در آغاز فرایند تدوین بودجه گام مهمی بود.
 
وی گفت: موارد مطرح شده در کمیسیون‌ها بحث و بررسی می‌شوند تا کلیات آن در هفته دوم آذرماه مجدد در صحن شورا مطرح و به تصویب نهایی برسد و شهرداری این امکان را خواهد داشت تا آخر دی متناسب با سیاست‌های تعریف شده بودجه پیشنهادی خود را تنظیم کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: