• دوشنبه ٢٦ آبان ١٣٩٩-٢٢:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٦٢١
محمدجواد حق‌شناس در بازدید از مراکز فرهنگی به مناسبت هفته کتاب:

مسیر آینده بشریت از مسیر کتابفروشی‎ها می‎گذرد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به مناسبت هفته کتاب در بازدید از کافه‎کتاب «گوشه کتاب»، اظهار کرد: مسیر آینده بشریت و خوشبختی و رفاه و کمال او از کتابفروشی‎ها می‎گذرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‎الملل شورای اسلامی شهر تهران، دوشنبه 26 آبان ماه، محمدجواد حق شناس از دو کافه‎کتاب «گوشه کتاب» و«کتاب روشنان»، موسسه لغت‎نامه دهخدا، مرکز بین‎المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران و نمایشگاه نقاشی‎های خانه هنرمندان بازدید کرد و به استماع سخنان مدیرانشان به چاره‎جویی مشکلاتشان پرداخت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در بازدید از کافه‎کتاب‎ها با اشاره به اینکه هفته کتاب آغاز شده است، گفت: مسیر آینده بشریت و خوشبختی و رفاه و کمال او از کتابفروشی‎ها می‎گذرد. اما دیگر این روزها نمی‌توان ترویج کتاب و کتابخوانی را به شکل سنتی ادامه داد. قطعا ارتباط جوان امروز و به خصوص شهروندانی که در شهر زندگی می‌کنند، نباید با کتاب قطع شود. دیگر آن رویکردی که در دهه چهل و پنجاه یا شصت و هفتاد نسبت به کتاب و کتابخوانی رایج بود، وجود ندارد که بشود زیر پله یا مغازه‎ای را در گوشه‎ای افتتاح نمود و فقط در آنجا کتاب عرضه کرد. این امر دیگر پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

او گفت: ترجیح این است، مجموعه‎هایی در یک فضای بزرگ و با حضور تعدادی افراد علاقه‎مند که عاشقانه کارشان را دوست دارند، جوان و جویای نامند و هنر و سلیقه دارند، بتوانند در کنار کتاب به سایر نیازهای فرهنگی جامعه نیز توجه کنند. 

وی ادامه داد: در عین حال کافه‎ای برای گفت و گو و دیدار با مترجمان، نویسندگان فراهم شود، همچنین در عین حال خانواده‎ها نیز این فرصت را داشته باشند که از این فضا استفاده کنند.. باید در این فضاها گالری‎هایی برای دیدن نقاشی و هنرهای تجسمی و خوشنویسی نیز ایجاد شود یا اینکه محیطی برای تماشای فیلم کوتاه فراهم شود. 

حق شناس با اشاره به اینکه تمام موارد فوق می‎توانند یک مجموعه را تشکیل دهند، اظهار کرد: این موارد در کنار هم می‌توانند یک مجموعه ارزشمند فرهنگی را خلق کنند که اوقات فراغت شهروندان ما را با مرکزیت و با نقطه کانونی کتاب شکل دهد. 

او در خصوص بازدید از کافه‎کتاب‎ها گفت: انتخاب اول ما برای بازدید کافه‎کتاب «گوشه کتاب» بود که هنوز یک سال از آغاز فعالیت آن نگذشته است. این کافه با ذوق و سلیقه رویکردی هوشمندانه دارد. 

حق‎شناس ادامه داد: از فرهنگ دوستان و دوست داران کتاب در شمیران دعوت می‎کنم فرصتی را به این فضا اختصاص دهند و با فرزندان خود به اینجا بیایند و در کنار خرید کردن و کتاب خواندن چایی هم بنوشند.

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری شورا در بازدید از نمایشگاه نقاشی‎های خانه هنرمندان بیان کرد: این نمایشگاه با آنکه ظرفیت بسیار بالایی برای بازدید همشهریان عزیز داشت، اما برای حفظ سلامتیشان تلاش شده است که بصورت مجازی به شهروندان ارائه شود.

او ادامه داد: به هر حال امروز شاهد تلاش صدها هنرمند عکاس، نقاش، کارتونیست و تصویرگری هستیم که دغدغه‎های خودشان را برای بهتر شدن زیست در شهر تهران از طریق هنر و نگاه هنرمندانه‎شان با ما به اشتراک گذاشتند امیدوارم همچنان بتوانیم از آثار و نگاه هنرمندان با زیبایی‎های تهران بیشتر آشنا شویم و بتوانیم با آسیب‎ها و مشکلاتی که شهر ما را تهدید می‌کند، دقیق‎تر روبرو شویم.

حق‎شناس افزود: این آثار توانستند، درد و دغدغه و مشکلات مردم را هم طبیعتا با نگاه هنرمندانه‎ای به خوبی بیان کنند و مشکلات را منعکس کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: