• يکشنبه ٢٥ آبان ١٣٩٩-١٦:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٦٠٣
محمد سالاری:

تعطیلی جلسات صحن شورای شهر یک اشتباه استراتژیک است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در مخالفت با طرح ارائه شده مبنی بر تعطیلی جلسات علنی شورای شهر در پی شیوع ویروس کرونا، این تصمیم را یک اشتباه استراتژیک اعلام کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران در مخالفت با طرح تعطیلی جلسات علنی شورای شهر تهران و برگزاری جلسات بصورت مجازی در پی شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه تعدادی از اعضای شورای شهر و یا  همکاران بدنه شورا به کرونا مبتلا شده اند و حتی تعدادی نیز جان خود را از دست داده اند اما راهکار مقابله با این معضل تعطیلی جلسات علنی شورا و تبدیل آن به جلسات مجازی نیست بلکه باید با اتخاذ تصمیماتی به مدیریت آن پرداخت، همانطور که اکنون جلسات شورا بدون حضور فیزیکی خبرنگاران و کارشناسان برگزار می شود و حتی می توان فاصله گذاری بین اعضاء را بیشتر کرد و حضور نمایندگان شهرداری را نیز به حداقل رساند. 
وی تصریح کرد: جلسات علنی شورا نماد فعالیت کلیت مدیریت شهری و شورای شهر است، اگر شورای شهر تهران به عنوان شورای پایتخت جلسات علنی خود را تعطیل کند، این موضوع به سایر شهرها نیز تسری پیدا می کند،‌ضمن اینکه ما در سال پایانی این دوره مدیریت شهری، مجموعه قابل توجهی از ماموریت ها را پیش رو داریم و اکنون نیز همکاران در راستای ایفای وظیفه نظارتی و سیاستگذاری با رعایت پروتکل ها، حضور فعالی در سطح مناطق، سازمان ها و شرکت ها دارند.
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این که ما هفته ای یک جلسه صحن را تعطیل و آن را تبدیل به جلسه مجازی کنیم به هیچ عنوان به صلاح کلیت مدیریت شهری نیست. این در حالیست که جلسات مجلس شورای اسلامی با حضور بیش از  280 نماینده تعطیل نشده است، نه تنها جلسات مجلس در ایران تعطیل نشده بلکه در کشورهای دیگر نیز چنین تصمیمی مبنی بر تعطیلی پارلمان ها اتخاذ نشده است.
سالاری در پایان تاکید کرد: شورای شهر تهران با حضور 21 عضو و دو – سه نفر از نمایندگان شهرداری با رعایت کامل پروتکل ها می تواند به برگزاری جلسات خود ادامه دهد و البته می توان نسبت به دورکاری و شیفت بندی بدنه شورا و کارشناسان کمیسیون ها اقدام کرد اما من موافق تعطیلی جلسات علنی شورا نیستم و این تصمیم را یک اشتباه استراتژیک می دانم.
248-17
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: