• جمعه ٢٣ آبان ١٣٩٩-١٤:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٥٧٤
الهام فخاری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما؛

مسائل شهری نباید تحت الشعاع کرونا به فراموشی سپرده شوند

عضو شورای شهر: مسائل مهم شهری مثل وضعیت فروشندگان آثار پارکینگ پروانه نباید تحت الشعاع کرونا به فراموشی سپرده شوند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره وضعیت نامعلوم دستفروشان پارکینگ پروانه، افزود: علی رغم وعده‌ای که شهرداری به دستفروشان داده بود به آن وعده وفا نکرد. اگر بخواهیم کلی‌تر به موضوع نگاه کنیم باید بگویم که یک سری اتفاقاتی قرار بود در شهر رخ دهد که همه گیری کرونا باعث شده است تا سر و صدا و اهمیت آن‌ها تحت الشعاع قرار بگیرد. در حالیکه مسائل مهمی بوده است.

وی گفت: یکی از این مسائل مهم پارکینگ پروانه است. اوایل بحبوحه همه گیری کرونا در اواخر بهمن و ابتدای اسفند فروشندگان پارکینگ پروانه نگران وضعیت شان بودند. اما موج کرونا و اخبار مربوط به آن باعث شد تا این مسئله پوشیده بماند در حالیکه چگونگی و چرایی انجام این کار با وجود مشخص بودن کاربری پارکینگ و مالکیت آن محل بحث بود.

فخاری افزود: یک نامی به نام پارکینگ پروانه، نه برای پارک کردن ماشین، بخاطر آن رویداد فروش آثار هنری در روز‌های جمعه را همه می‌شناختند. در نقد وضعیت این پارکینگ بحث‌هایی بود که اگر کاستی و مشکلی دارد باید برطرف شود و آنچه که مردم در کنار هم ساختند را نباید از بین ببریم.

وی گفت: درباره ساماندهی این دستفروشان یکبار وعده یک پارک و بار دیگر وعده پارک دیگری می‌دهند. مسئله این است که این مکان رویداد را خود فروشندگان آثار پدید آورده اند و جابه جا شدن محل چنین کسب و کاری به جذب مشتری شان لطمه می‌زند. این در حالیست که دوران کرونا هم به دشواری موضوع افزوده است.

فخاری افزود: از این تعطیلی کلی که در بسیاری از حوزه‌ها اتفاق افتاده است و در شرایط خطرناکی به لحاظ انتقال بیماری قرار داریم می‌توان به عنوان فرصت استفاده کرد نه به عنوان تهدید، که این فروشندگان را فراموش کنیم و به وعده‌ای که داده شده وفا کرد.

وی گفت: بهانه اینکه دستورالعمل‌ها گویای این است که نباید مردم در اجتماعات حضور داشته باشند دلیل نمی‌شود، جایی مثل پارکینگ پروانه را کلا به فراموشی بسپاریم و مسئله این تعداد کسب و کاری که به خصوص کارگاه‌های خانگی به آن‌ها وصل هستند پاک کنیم و هیچکس از خودش نپرسد این افراد درشرایط کرونا و غیر کرونا چطور زندگی می‌کنند و تامین معاش آن‌ها از چه طریق است.

عضو شورا افزود: این افراد بیمه شده دستگاه‌های دولتی نیستند و مغازه و کسب و کار با ثبات را ندارند، اکنون کجا هستند و چطور روزگار می‌گذرانند. آیا کسی از خود سوال کرده است که این هزار و خورده‌ای واحد شغلی در کنار کارگاه‌ها بطور مستقیم و غیرمستقیم چطور زندگی می‌کنند؟

وی گفت: این موضوع به حوزه شهری ربط دارد و می‌تواند و باید از طرف مدیریت شهری به آن توجه شود و موج کرونا نباید آن را به حاشیه ببرد.

فخاری افزود: پارکینگ پروانه با ویژگی‌های پارک شهر و یا هر پارک دیگری چه بسا ناهمخوان است و ما هم باید به مدلی برسیم و جایی را توافق کنیم که هم برای دستفروش یا فروشنده آثار مناسب تلقی شود و هم از نظر میدان گاه‌ها و یا فضا‌های عمومی شهری انجام پذیر باشد. در این خصوص ابتدا نام برخی از پارک‌ها مطرح شد، اما بعد اراضی عباس آباد اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: به نظر می‌رسد با موضوعات کاری بحث مجموعه فرهنگی تفریحی گردشگری عباس آباد همخوانی بیشتری دارد. اما اصل این است که این موضوع را فراموش نکنیم و به وعده و تاریخی که داده ایم پایبند باشیم. زیرا هر یک هفته جابه جایی بعضی از تاریخ‌ها بر زندگی و امید به آینده افراد اثر چشمگیری می‌گذارد و آن‌ها را می‌تواند از بلاتکلیفی خارج کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: